Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Groots in kraan- en uitzonderlijke transportdiensten
Vanuit een reeds bestaande raamovereenkomst met Heijmans heeft M.J. van Riel de nodige kraan- en transportdiensten geleverd en verzorgd bij de verbreding van de A1 tussen Apeldoorn – Twello.

Groots in kraan- en uitzonderlijke transportdiensten

Met 195 medewerkers en een indrukwekkend machinepark is M.J. van Riel sterk in het uitvoeren van (gecombineerde) kraan- en uitzonderlijke transportdiensten. Vanuit een reeds bestaande raamovereenkomst met Heijmans heeft M.J. van Riel de nodige kraan- en transportdiensten geleverd en verzorgd bij de verbreding van de A1 tussen Apeldoorn – Twello.

Het merendeel van onze werkzaamheden bij het A1-project bestond uit het plaatsen van de VDC-poeren voor de portalen van de permanente bewegwijzering en bebording, begint Harold van Oss, bedrijfsleider bij M.J. van Riel. “Daarvoor hebben we diverse mobiele telescoopkranen ingezet, variërend van 130 tot 250 ton. Daarnaast hebben we hijswerkzaamheden verricht bij het verbreden van diverse kunstwerken.” Gezien de duurzame insteek van het project heeft M.J. van Riel gebruik gemaakt van HVO 100-biobrandstof. “We beschikken inmiddels wel al over 25 elektrische kranen, maar die waren niet toereikend om de zware items langs de A1 te hijsen.”

HVO100

Ook Harold merkt dat grote projecten steeds vaker emissievrij worden uitgevraagd. “Vanuit M.J. van Riel juichen wij dat alleen maar toe, maar er zijn wel grenzen. Onze mobiele torenkranen kunnen allemaal elektrisch draaien, bij de telescoopkranen in het zwaardere, exceptionele segment is dat een ander verhaal. Er is nog geen elektromotor die dergelijke zware lasten kan hijsen. Ook niet op waterstof. Natuurlijk houden we ontwikkelingen op dat gebied nauwlettend in de gaten, maar voor nu blijft de oplossing voor het zware segment beperkt tot het draaien op HVO 100-biobrandstof. Neemt niet weg dat we daarmee ook mooie besparingen kunnen realiseren met een reductie tot wel 90% op de CO2-uitstoot.”

M.J. van Riel opereert landelijk vanuit de vestigingen in Tilburg, Eindhoven, Oss en Moerdijk.

Eén aanspreekpunt

Voor M.J. van Riel zit de bijdrage aan het A1-project er zo goed als op. “Het grote hijswerk is inmiddels achter de rug”, zegt Harold. “En dat vond vooral in de nachtelijke uren plaats, waarbij Heijmans zorgde voor de juiste fasering en eventuele rijbaanafzettingen voor het verkeer. Dat doen ze echt top daar bij Heijmans.” Die waardering zal wederzijds zijn, want ook M.J. van Riel heeft zijn zaakjes perfect voor elkaar. “We hebben alles in één hand, van engineering en werkvoorbereiding tot planning en uitvoering. Daarnaast beschikken we over een eigen technische dienst en een eigen materieeldienst. Het wordt bovendien gewaardeerd dat we met een ‘single point of contact’ werken richting aannemers.”

M.J. van Riel opereert landelijk vanuit de vestigingen in Tilburg, Eindhoven, Oss en Moerdijk. “Soms maken we een uitstapje richting België en Duitsland”, aldus Harold. “We zijn sterk vertegenwoordigd in de bouw en infra, maar ook actief in de energietransitie, jachtbouw en on- en offshore.” En dat doen ze met een omvangrijk machinepark van ruim 55 trekkende eenheden, modulaire aslijnen, diepladers, open-, gesloten- en uitschuifbare trailers en meer dan honderd kranen met als paradepaardje de indrukwekkende 700-tons mobiele telescoopkraan.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.