Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
‘Onmisbare schakel in alle materieel voor GWW’
Grondverzetmachine.

‘Onmisbare schakel in alle materieel voor GWW’

In 1981 begint John Bunnik zijn bedrijf John Bunnik Grondverzet met één kraan. Bunnik merkte dat er veel werk te doen was en besluit twee jaar nadien te verhuizen naar de huidige locatie in Zegveld, midden in het Groene Hart. Zoon Perry is de huidige eigenaar en bedrijfsleider, en na 40 jaar is Bunnik Verhuur en Grondverzet uitgegroeid tot een servicegerichte totaalverhuurder in de grond-, weg- en waterbouw, met een grote diversiteit aan machines en ondersteunend materieel.

Perry is mede-eigenaar met vader John en moeder Ineke; broer Michel is actief als shovelmachinist en Perry’s vrouw Stephanie doet met Ineke het kantoor. Een echt familiebedrijf dus. “Dankzij ons team van 30 specialisten kunnen wij iedere klant bedienen; van de particulier om de hoek tot de aannemerscombinatie van de Blankenburgverbinding”, zegt Perry. Die leidt een no-nonsense bedrijf dat naar de filosofie van de oprichter ‘van onderen komt’. “Sommige bedrijven komen van boven, wij zijn werklui”, zei mijn vader altijd. “Begrip voor de realiteit van de uitvoerder staat centraal, of dat nu een directe adviesvraag is over een te gebruiken pomp van iemand die in het water staat, of een aannemer van warmteleidingen waarvoor wij zowel sleufbekistingen, pompen, schaftketen als bouwhekken leveren. Wij hebben het allemaal.”

Veelzijdigheid in energiezuinig materieel.

Energiezuinig materieel

Veel aannemers hebben hun materieeldienst opgeheven of ingekrompen, sommige hebben moeite met investeren in de verduurzaming van het materieel. Bunnik is daarmee een onmisbare schakel geworden in de huidige verhuurmarkt. “Op vele fronten kunnen wij al elektrisch of energiezuinig materieel leveren, of accuvoorzieningen voor bouwketen voorzien van zonnepanelen. Wij zijn een totaalverhuurder voor de GWW en willen dat ook zijn. We zitten centraal in het land, dat betekent een half uur van Utrecht en Amsterdam. In Heenvliet bij de Botlek hebben wij een tweede depot om de Rotterdamse haven te bedienen, en we zijn een servicegericht familiebedrijf dat direct levert.”

Bemalingspomp, ter bemaling.

Geen 9 tot 5-mentaliteit

Dat houdt in: geen 9 tot 5 mentaliteit maar werken als er werk is of wanneer de klant het vraagt, “soms ook ’s avonds, zoals nu in de drukke herfstperiode, of in het weekend. Je weet bij grote infraprojecten: als de vergunning er is wordt er meteen uitgevoerd; dan moet je klaar staan, en dat is niet altijd op een gepland moment. Ik doe als eigenaar zelf de planning en acquisitie, de lijnen zijn kort, de klant kan mij altijd bellen.” In januari 2021 zijn de verhuurmaatschappij Bunnik Verhuur en John Bunnik Grondverzet samengegaan. Hierdoor worden de klanten van beide bedrijfsonderdelen nog meer ontzorgd, hebben zij minder administratieve rompslomp en krijgen nog meer service. 

Blankenburgverbinding

In opdracht van Rijkswaterstaat realiseert aannemerscombinatie BAAK de Blankenburgverbinding bij Rotterdam (oplevering 2024). Nu het dak van de Maasdeltatunnel klaar is, is in Rozenburg begonnen met het terugbouwen van de Boulevard. Hiervoor wordt eerst grond aangebracht die bij het afgraven is vrijgekomen. Het gaat om circa 90.000 kuub materiaal. Om de benodigde machines in de diepe bouwput te krijgen, zijn er van Bunnik VG twee rupskranen en een 13-tons trilwals naar beneden gebracht met behulp van een 200-tons telekraan. Door middel van het naar beneden draaien van aanvulmateriaal werken de machines zichzelf naar boven. “Ook voor specialistisch materieel zijn wij de aangewezen verhuurpartij, met eigen mensen op locatie”, zegt Perry Bunnik. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.