Met dank aan de digitalisering, innovatie én een harde werkersmentaliteit, verovert een relatief klein bedrijf een mooie plek binnen de Belgische en Nederlandse markt. We hebben het over Surveyour, een firma die hoogwaardige GPS meet- en uitzetapparatuur levert voor de bouw, infra, GWW en agri. Samen met Pythagoras, die de CAD-software levert voor verwerking van ingewonnen project-, en ontwerpdata, vormen zij een ideale combinatie.
“Met ons GPS-systeem maken we meten en uitzetten begrijpelijk én bereikbaar door onze scherpe prijsstelling en service”, zegt Alex Groenendaal, eigenaar van Surveyour. “Dankzij de intensieve samenwerking met Pythagoras, bieden we totaaloplossingen in een alles-in-één pakket. Daarnaast kan onze klant blijven vertrouwen op de kennis en ondersteuning van zowel het Surveyour als het Pythagoras team.”
De toegankelijkheid van de meetapparatuur maakt dat er al veel gebruikers zijn binnen verschillende disciplines en op verschillende gebruikersniveaus. “Niet alleen landmeters, maar vooral ook mensen waarbij het meten en uitzetten met GPS slechts een onderdeel van hun werkzaamheden is, vallen onder onze gebruikers”, vervolgt Groenendaal. “We merken een sterke behoefte in de GWW en ondergrondse infrastructuur markt voor een oplossing die snel resultaat biedt op professioneel niveau. Na een korte maar effectieve starterstraining, kan men direct aan de slag met de GPS-meetstok. Verdieping en ontwikkeling gebeurt gaandeweg. We nemen ze echt aan de hand mee als daar behoefte aan is!”
Groenendaal: “Datzelfde geldt ook voor de software die perfect aansluit op onze hardware.” Jan van Looy, sales director bij Pythagoras vult aan: “De klassikale basisopleiding leert je stap voor stap wat voor jou specifiek belangrijk is. Doordat we de taal van de klant spreken en de problemen uit het veld kennen, weten we welke vragen er kunnen komen en bieden we optimale ondersteuning. Niet alleen tijdens de training maar vooral ook daarna.” Net als bij Surveyour biedt ook Pythagoras adhoc-ondersteuning. Als gebruikers in het veld of op kantoor tegen een probleem aanlopen, kunnen ze direct contact opnemen. “Indien nodig kunnen we de software overnemen en laten zien hoe het moet. Daardoor zal de gebruiker ook steeds meer functies zelf gaan toepassen”, zegt Van Looy. Groenendaal besluit: “Je kunt je hardware en software zo goed maken als je wilt, maar als je je klanten er niet mee leert werken, stoppen ze er mee. Door goede support te leveren, zeker op de momenten dat het er écht toe doet, zorg je dat je product blijvend en naar tevredenheid gebruikt wordt, en nog belangrijker, rendeert.”