Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Brandstofleveranties op het water

Brandstofleveranties op het water

Om vooral het drijvend materieel operationeel te houden bij de Nieuwe Sluis in Terneuzen, heeft aannemerscombinatie Sassevaart een contract gesloten met Zeeland Bunkering voor het leveren van brandstof, zoetwater en smeermiddelen gedurende het gehele project. Voor Zeeland Bunkering een mooie klus, letterlijk in de ‘voortuin’. “We kunnen de schepen en pontons van de aannemerscombinatie bijna volgen, want zien ze elke dag heen en weer varen”, aldus directeur Huib Bimmel.

stl_4484-kopieren

Zeeland Bunkering bevoorraadt met zijn vijf bunkerboten normaliter binnenvaartschepen met rode gasolie.

 

Voor Zuidwest Nederland is Zeeland Bunkering de partner voor alle brandstoffen, smeermiddelen en gassen in de scheepvaart. “Mede door de samenwerking met Oliehandel Dekker kunnen we onze klanten optimaal van dienst zijn”, zegt Bimmel. “We zijn gelegen in het kanaal van Gent naar Terneuzen, aan de Beneluxweg, direct bij het drukbevaren deel van het kanaal achter de sluizen en onder de rook en vlag van Total. Hier zijn onze vijf bunkerboten ook gestationeerd. Behalve in Terneuzen beschikken we ook nog over een eigen locatie in Vlissingen-Oost, waar we onder andere de zeevaart bevoorraden met gasolie.”

stl_4389-kopieren

Voor de grotere (zee)schepen neemt het bunkeren wat meer tijd in beslag tot soms wel enkele uren.

 

Rode gasolie

Zeeland Bunkering bevoorraadt met zijn vijf bunkerboten normaliter binnenvaartschepen met rode gasolie. Bimmel: “Vanwege onze superieure locatie en onze expertise in het bunkeren, heeft aannemerscombinatie Sassevaart ons benaderd om alle brandstofleveranties op het water te verzorgen gedurende het hele project. Onder meer de duwschepen en drijvende pontons met kranen vullen wij af met rode gasolie uit onze bunkerboot. Soms wordt ook gevraagd om blanke diesel, waarin we in samenwerking met Oliehandel Dekker met tankwagens voorzien. Omdat we ons met onze vestiging pal achter de sluizen bevinden, kunnen we heel snel schakelen. We staan tevens in voor de leveranties van zoetwater voor het douchen aan boord of het schoonmaken van het dek en een enkele keer wat smeermiddelen. De hoofdmoot vormt echter het leveren van rode gasolie.”

stl_4544-kopieren

“Soms wordt ook gevraagd om blanke diesel, waarin we in samenwerking met Oliehandel Dekker met tankwagens voorzien.”

 

Vijf bunkerboten

Het aantal liters dat Zeeland Bunkering levert aan aannemerscombinatie Sassevaart verschilt volgens Bimmel per keer. “Meestal gaat het om zo’n 5.000 tot 10.000 liter per storting. Wij varen dan langszij met onze bunkerboot en tanken ze in een klein half uurtje af. Voor de grotere (zee)schepen neemt het bunkeren vanzelfsprekend wat meer tijd in beslag tot soms wel enkele uren. Maar dan praat je wel over volumes van zo’n 100.000 liter per storting. De leveranties aan Sassevaart vinden 24/7 plaats behalve op zondag. We hebben vaak genoeg brandstof aan boord om soms wel meerdere tankbeurten te doen. Daarnaast beschikken we in Terneuzen over een voorraadponton met 1 miljoen liter gasolie en in Vlissingen ligt nog eens 350.000 liter gasolie op voorraad. Van onze vijf bunkerschepen zetten we er drie in voor de binnenvaart, waaronder voor Sassevaart en zijn er twee bestemd voor de zeevaart. Met het oog op de toekomst met de nieuw aan te leggen zeesluis in Terneuzen zullen de mogelijkheden in deze waterrijke regio voor ons alleen nog maar toenemen.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.