Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Toonaangevend in innovatie
Het deel van het project aan de westkant van de snelweg is inmiddels voorzien van een verse laag asfalt.

Toonaangevend in innovatie

Zo’n 70% van al het asfalt en de CTB-verhardingen op Schiphol zijn door het transportbedrijf aangevoerd. De leveranties gebeuren overigens op een zo duurzaam mogelijke manier, want Millenaar en van Schaik Transport is absoluut toonaangevend in innovatie.

“We hebben een hele lange geschiedenis met de baanverhardingen op Schiphol”, begint Ad Hoefkens, mede-eigenaar van Millenaar en van Schaik Transport. “In die hoedanigheid zijn we ook bij dit project betrokken. Mede dankzij onze jarenlange ervaring op airside zijn we heel makkelijk inzetbaar. Onze auto’s zijn voorzien van transponders en onze chauffeurs beschikken over de nodige veiligheidspassen en diploma’s. Dat maakt dat we vrij mogen rijden binnen de beperkingen op airside. Daarnaast hebben we een goede verstandhouding met zowel Heijmans als Schiphol, gebaseerd op vertrouwen, transparantie en kunde.”

Met 105 trekkende eenheden en een 40-tal semidiepladers behoort Millenaar en van Schaik Transport tot de grootste kippertransporteurs van ons land.

9.300 voertuigbewegingen

Voor het project VDR en deels parallel daaraan de vervanging van het asfalt op de Polderbaan, transporteert Millenaar en van Schaik een enorme hoeveelheid aan freesasfalt, CTB- verhardingen en nieuw asfalt. In cijfers uitgedrukt gaat het om de afvoer van maar liefst 38.065 ton aan freesasfalt en 91.000 ton aan oude CTB-verhardingen. En vervolgens om de aanvoer van 110.307 ton nieuw CTB en 40.000 ton nieuw asfalt. Dat komt neer op een totaal van 279.372 ton. “Als je bedenkt dat elke auto maximaal 30 ton meeneemt, dan gaat het al snel richting de 9.300 voertuigbewegingen”, stelt Hoefkens. “Het oude asfalt is selectief (laagsgewijs) gefreesd, zodat het hoogwaardig hergebruikt kon worden in de asfaltcentrales voor de productie van nieuw asfalt. Het kwalitatief minder bruikbare oude asfalt is op zijn beurt weer verwerkt in de nieuwe CTB-cementgebonden verhardingen.”

Millenaar en van Schaik Transport heeft een hele lange geschiedenis met de baanverhardingen op Schiphol.

Wintersport

Ondanks de start midden in de strenge winterperiode in februari dit jaar, zijn we de eerste twee fasen vrijwel ongestoord doorgekomen en hebben we keurig op tijd kunnen opleveren, blikt Hoefkens terug. “Het deel van het project aan de westkant van de snelweg is inmiddels voorzien van een verse laag asfalt, momenteel zijn we bezig aan de oostkant waar zo’n 40.000 ton aan overhoogte wordt weggehaald. Ook hier wordt vervolgens weer nieuw CTB en asfalt ingereden.”

Voor het project VDR en deels parallel daaraan de vervanging van het asfalt op de Polderbaan, transporteert Millenaar en van Schaik een enorme hoeveelheid aan freesasfalt, CTB- verhardingen en nieuw asfalt.

Waterstof

Met 105 trekkende eenheden en een 40-tal semidiepladers behoort Millenaar en van Schaik Transport tot de grootste kippertransporteurs van ons land. “We werken als asfaltvervoerder voor de grote wegenbouwers in ons land en hebben bovengemiddeld verstand van wegenbouw”, zegt Hoefkens. “Dat is tevens onze toegevoegde waarde. We weten wat er moet gebeuren en kunnen meedenken in de planning en fasering met betrekking tot de inzet van de juiste voertuigen. Daarnaast zijn we toonaangevend in duurzaamheid en innovatie. Sinds 2019 rijden we al op HVO 20% brandstof en recent hebben we een order geplaatst voor tien waterstof-aangedreven trekkers. Ook al is een dergelijke verduurzaming in de wegenbouw nog niet aan de orde, wij nemen wel alvast onze verantwoordelijkheid. Want we willen ook de volgende honderd jaar het verschil kunnen maken voor onze klanten. Over twee jaar vieren we namelijk ons 100-jarig jubileum.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.