Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
DEVELON heeft een zeer succesvol eerste jaar in Europa
Jayden Lim, CEO Develon Europe

DEVELON heeft een zeer succesvol eerste jaar in Europa

DEVELON, voorheen bekend als Doosan Construction Equipment, kan terugkijken op een zeer succesvol debuutjaar in Europa en wereldwijd. Het nieuwe merk Develon, afgeleid van de woorden ‘Develop’ en ‘Onwards’, ontstond begin 2023 door de nieuwe naam van het oranje merk Doosan Construction Equipment.

Het behoud van de vertrouwde oranje kleur en type benaming heeft voor een uitstekende continuïteit gezorgd, waarbij de merknaam Develon overal in de organisatie is geïntroduceerd. Van het hoofdkantoor, productiefabrieken en andere faciliteiten in Zuid-Korea tot bedrijfs- en dealeractiviteiten over de hele wereld. Onder de nieuwe merknaam bouwt Develon voort op eerdere prestaties over de hele wereld wat al meer dan 80 jaar teruggaat in de historie.

Het merk werd officieel gelanceerd op de Conexpo in Las Vegas in de VS in maart 2023. Vervolgens zijn lokale beurzen over de hele wereld allemaal gebruikt om het merk verder op een meer regionaal niveau te debuteren. Andere activiteiten zoals dealerbijeenkomsten, klantevenementen, mediawerk en nog veel meer hebben plaatsgevonden om het nieuwe merk met klanten over de hele wereld te delen en de merkbekendheid te versterken. Dit omvatte onder meer het eerste Global Develon Day-evenement dat werd bijgewoond door klanten en dealers en dat plaatsvond in Zuid-Korea in de tweede helft van 2023.

Develon prijst klanten, dealers, personeel en leveranciers

Europa heeft continuïteit laten zien in de branche maar ook de rest van de wereld

waarbij het merk Develon vorig jaar op grote beurzen werd geïntroduceerd, waaronder Samoter in Italië, Plantworx in Groot-Brittannië, TKD in Nederland en Steinexpo in Duitsland. Naast de faciliteiten van het bedrijf in Tsjechië, Duitsland, Groot-Brittannië en elders, heeft er een uitgebreide rebranding plaatsgevonden bij de ruim 80 Develon-dealers in Europa, waarbij alle bestaande faciliteiten en voertuigen zijn gewijzigd.

Jayden Lim, CEO van Develon Europe, zei: “Ik wil al onze medewerkers, dealers, leveranciers en klanten bedanken voor hun steun tijdens de overgangsperiode, die allemaal het nieuwe merk Develon hebben omarmd. Develon is ook blij met het feit dat er vrijwel geen verandering is in onze kernwaarden, verkoopnetwerk, producten en technologieën – alles blijft verder hetzelfde.”

Develon is blijven uitbreiden op de Europese markt. Opmerkelijke ontwikkelingen zijn onder meer de opening van een nieuw Europees trainingscentrum in Nantes, in het westen van Frankrijk, en de aanvang van de werkzaamheden aan een nieuwe eigen vestiging in Duitsland, die naar verwachting in de tweede helft van 2024 zal openen en directe verkoop, klantenondersteuning en training biedt, en een onderdelen magazijn. Ook is de uitbreiding en verhuizing van het onderdelendistributiecentrum van Develon van Duitsland naar België aangekondigd, waarbij opnieuw wordt gestreefd naar voltooiing in de tweede helft van 2024.

Bedrijfsstructuur van Develon en Hyundai

Een jaar later is het belangrijk om de organisatiestructuur die ten grondslag ligt aan Develon te bevestigen. HD Hyundai is de holdingmaatschappij waaronder HD Hyundai Infracore (HDI) en zijn merk DEVELON en HD Hyundai Construction Equipment (HCE) met het merk HYUNDAI zelfstandig met hun eigen merken op de markt zullen blijven opereren.

Daarnaast zullen HDI en HCE samenwerken onder HD Hyundai XiteSolution, een intermediaire holdingmaatschappij die de bouwmaterieelactiviteiten van HD Hyundai vertegenwoordigt, om meer marktaanwezigheid op te bouwen.

Jayden Lim voegde hieraan toe: “In eenvoudige bewoordingen is Develon het commerciële merk dat wordt gebruikt voor onze machines, onderdelen, promoties, communicatie, dealerfaciliteiten enz. En het merk HDI zal meer op bedrijfsniveau worden gebruikt met officiële documenten en titels.

“De nieuwe merknaam Develon is ook het begin van een nieuw tijdperk in de geschiedenis van ons bedrijf, met de belofte aan onze klanten om toegevoegde waarde voor hen te creëren door middel van geavanceerde technologieën en innovatie.‘‘

Merkherkenning/identiteit

De migratie van Doosan naar Develon is zeer snel gebeurd en sinds de lancering van het merk heeft Develon zijn productportfolio uitgebreid van zijn gerenommeerde middelgrote tot grote machines, met een groeiende lijn nieuwe, in eigen beheer ontworpen minigraafmachines. Om hun marktpositie verder te versterken en door het verkoopnetwerk van het merk te versterken.

Jayden Lim vervolgde: “Met dit in gedachten hebben we veel beurzen en evenementen ingezet (en zullen we dat blijven doen) om klanten te helpen inzien dat we nog steeds vrijwel hetzelfde bedrijf en dezelfde productlijn zijn en geen nieuwkomer op de Europese markt. Door deze gebeurtenissen hebben we gezien dat onze merkaanwezigheid en het vertrouwen onder klanten sterk en veilig zijn.“

Innovatieve technologieën en uitbreiding van de productlijn

Vanaf 2024 is Develon van plan de balans tussen zijn verkoopregio’s en productportfolio te verbeteren om een ​​volledige line-up te creëren die het merk zal helpen uitgroeien tot een wereldwijde topspeler. Voor regio’s met minder bekendheid is Develon van plan zijn dealernetwerk te versterken en tegelijkertijd het productassortiment uit te breiden: de nieuwe bulldozerlijn en de nieuwe minigraafmachines, waaronder het eerste elektrische model. Het bedrijf is ook van plan de klanttevredenheid te vergroten door producten te leveren die aansluiten bij de marktvraag, zoals opties/upgrades voor graafmachines en wielladers.

De ontwikkeling van elektrische machines blijft een van de belangrijkste prioriteiten van Develon, met een nieuwe elektrische minigraafmachine van 2 ton die onlangs op de markt is gebracht, en dit jaar nog meer compacte modellen. Het bedrijf heeft ook elektrische batterijpakketten ontwikkeld als onderdeel van zijn strategie om zijn activiteiten uit te breiden naar een bedrijf dat meer omvattend en inclusief elektrificatieoplossingen is. Door dergelijke inspanningen wil het bedrijf vooruitgang boeken op de markt waar de verwachtingen voor milieuvriendelijke apparatuur hooggespannen zijn.

Schijnwerpers op de uitbreiding van Develon in Europa

Jayden Lim voegde hieraan toe: “Verder in 2024 zal Develon blijven werken aan technologische R&D om het aanbod aan grondverzetmachines over te zetten naar elektrische machines, en om zijn middelgrote tot grote uitrusting te transformeren naar FCEV’s (Fuel Cell Electric Vehicles). We zijn bezig met de ontwikkeling van een elektrische graafmachine op wielen van 14 ton – de 14W EREV (Extended Range Electric Vehicle), die op Intermat zal worden getoond en in de nabije toekomst zal worden gelanceerd.

“We zullen ook doorgaan met de ontwikkeling van de verschillende technologische bouwstenen die deel uitmaken van de toekomstige totaaloplossing CONCEPT-X. Als resultaat hiervan werden we erkend in twee innovatieprijzen die in januari op de CES in Las Vegas werden uitgereikt met ons Smart Collision Mitigation-systeem dat het risico op ongevallen op de werkplek voorkomt en X-Agent, een op AI gebaseerde machine-ondersteuning oplossing die de werking en productiviteit van de machine helpt verbeteren.

“Develon zal doorgaan met het introduceren van innovatieve technologieën om de toekomst van de bouwsector beter vorm te geven en de manier waarop werk wordt gedaan te veranderen. Dat zien we op Intermat, waar we voor het eerst in Europa onze Concept-X 2.0 autonome bouwmachines demonstreren en de nieuwste veiligheidsvoorzieningen voor de bouwsector, waaronder onze exclusieve Transparent Bucket-functie. We zullen ook aanzienlijk aanwezig zijn op de Hillhead- en Resource & Waste Management-shows in Groot-Brittannië, Galabau in Duitsland en we kijken ernaar uit om onze eerste Develon-demodagen in vier jaar in Tsjechië te houden.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.