Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Specialist in passieve voertuigkeringen
DELTABLOC levert een aanzienlijke bijdrage om het verkeer veilig door te laten stromen, zowel tijdens wegwerkzaamheden als voor permanente situaties zoals hier op Busbrug Zwolle.

Specialist in passieve voertuigkeringen

Beton – een duurzame oplossing

Bij de start van DELTABLOC Nederland in 2008 was de stalen Nederlandse geleiderail de standaard en als deze niet toegepast kon worden, werd de betonnen of stalen stepbarrier geplaatst. Met de toepassing van de smalle DB 65S-betonbarrier bij de wegwerkzaamheden op de A1 Almelo – Duitse grens (2009) werd de eerste serieuze stap gezet naar nieuwe oplossingen in passieve verkeersveiligheid in Nederland. Meer ruimte en een hogere veiligheid voor het verkeer en de wegwerkers.

Inmiddels heeft DELTABLOC Nederland grote vorderingen gemaakt en worden haar betonproducten, met een levensduur van meer dan 50 jaar, in heel Nederland gezien. Bovendien werd de DB 65S-serie opgevolgd door de nóg smallere systemen SB 50 en SB 70. Deze barriers zorgen voor een perfecte geleiding in de nacht door de vele reflectoren. Zichtbaarheid is tenslotte veiligheid!

De NBF-serie is door ruimtegebrek op de locatie een uitstekende oplossing voor het afschermen van weggeluid, zonder dat dure funderingsconstructies nodig zijn.

Multifunctionele CE-gecertificeerde barrier

De nieuwste ontwikkeling, een CE-gecertificeerde barrier met geluidsscherm, dat op de A9 inmiddels ook al in de praktijk op aanrijdingen door een vrachtwagen is getest, springt het meest in het oog. DELTABLOC verwacht veel van deze NBF-serie die door ruimtegebrek op de locatie een uitstekende oplossing is voor het afschermen van weggeluid, zonder dat dure funderingsconstructies nodig zijn. Deze 3-in-1-oplossing (voertuigkering, geluidsscherm en design) is bovendien met geïntegreerde lichtmast leverbaar.

Kees Hanegraaf, directeur DELTABLOC Nederland: “Ik blik met een tevreden gevoel terug naar het meest in het oog springende project van dit jaar: A9 Badhoevedorp – Holendracht waar DELTABLOC inmiddels zes (!) CE-gecertificeerde systemen heeft mogen leveren. We zijn trots dat we inmiddels bij veel grote en kleine wegenbouwprojecten een aanzienlijke bijdrage mogen leveren om het verkeer veilig door te laten stromen en de wegwerkers veilig af te schermen.”

De overgang van staal naar beton

Nieuwe ideeën, nieuwe technieken. Een betonnen voertuigkering is niet zaligmakend, maar kan voor meer veiligheid zorgen dan in 2008 gedacht werd. Het is niet voor niets dat veel wegwerkzaamheden tegenwoordig afgeschermd worden met betonbarriers in plaats van staal.

“Van ontwerp tot en met de uitvoering denken we mee in het proces. Welke randvoorwaarden worden er gesteld naast de voertuigkeringseisen? Bij ‘Design en Construct’-projecten is de beeldkwaliteitseis vaak een zwaarwegende factor. Dat mag echter niet ten koste gaan van de veiligheid en de kwaliteit van de toe te passen voertuigkering. De kennis binnen onze organisatie van meer dan 100 geteste voertuigkeringssystemen in diverse prestatieklassen is bij dergelijke complexe projecten een belangrijke factor”, concludeert Kees Hanegraaf.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.