Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Simone van Yperen – Hagedoorn, marketing- en communicatieadviseur bij Croonwolter&dros

Simone van Yperen – Hagedoorn, marketing- en communicatieadviseur bij Croonwolter&dros

De bouw- en infrasector is een mannenwereld. Maar wie goed zoekt, komt wel degelijk ook vrouwen tegen. Op deze pagina bieden we hun een podium. Om te lezen wat ze beweegt, hoe ze hun werk doen en vooral hoe het is om als vrouw in een overwegend mannenwereld werkzaam te zijn. In deze editie geven we het woord aan Simone van Yperen – Hagedoorn, inmiddels ruim 4,5 jaar werkzaam als marketing- en communicatieadviseur bij Croonwolter&dros.

Na de havo en vervolgens de meao met dertig roddelende meiden in een klas was het voor Simone klip-en-klaar: “Dit wil ik niet meer.” Dat was wellicht een van de redenen om bij een ICT-bedrijf te beginnen. “Hier ben ik met veel plezier mijn loopbaan gestart, in eerste instantie in de verkoop binnendienst en later een gecombineerde functie van verkoper én secretaresse. Om mezelf verder te ontwikkelen, ben ik in de avonduren een opleiding tot managementassistent gaan volgen. Hier kwam ik voor het eerst in aanraking met de facetten van marketing en communicatie, en dat sprak me wel aan.” Leergierig als ze is, heeft ze vervolgens ook nog NIMA A en B behaald. “Uiteindelijk had ik het niveau bereikt wat ik wilde.”

Voor de liefde verhuisde Simone van Amersfoort naar Delft. Daardoor kwam ze, na ruim twintig jaar actief te zijn geweest in de ICT, bij UNETO-VNI terecht, het huidige Techniek Nederland. “Dit heeft de basis gelegd voor mijn huidige carrière, want de bouw- en infrasector sprak me wel aan. Op een gegeven moment begon het weer te kriebelen. Ik wilde graag terug het bedrijfsleven in. Rond diezelfde tijd stond er een vacature open voor een marketing- en communicatieadviseur bij Croonwolter&dros. Daar heb ik op gereageerd en de rest is geschiedenis. In deze organisatie komen én de installatietechnologie en ICT weer bij elkaar. Inmiddels ben ik al alweer ruim 4,5 jaar werkzaam bij dit mooie bedrijf en heb ik er de nodige taken bijgekregen, waaronder onze high-end (cyber)security-oplossingen.”

De infrabranche is écht bijzonder, vindt Simone. “Sinds ik bij Croonwolter&dros werkzaam ben, rij ik zo anders over een weg of door een tunnel. Ik heb me daarvoor nooit gerealiseerd dat er zoveel technologie bij komt kijken. Als ik bijvoorbeeld door de Maastunnel rijd, die we als Croonwolter&dros samen met nog twee andere TBI-ondernemingen (Mobilis en Nico de Bont) helemaal gerenoveerd en gerestaureerd hebben, voel ik toch ook wel een beetje trots. Dat hebben onze collega’s toch maar mooi gedaan! Dat is direct ook het leuke aan mijn vak, ik mag zichtbaar maken en vertellen aan welke projecten we allemaal werken. We zijn met mooie dingen bezig, zowel nieuwbouw als tegenwoordig steeds meer vervanging en onderhoud.”

Weliswaar zijn de mannen in ons marketing- en communicatieteam in de minderheid, het overgrote deel van onze organisatie wordt gedomineerd door mannen, vervolgt Simone. “En dat bevalt me prima. Ik ben het ook gewend vanuit het verleden in de ICT. Mannen zijn over het algemeen veel directer en zeggen waar het op staat. Dat werkt gewoon heel prettig, al moet ik zeggen dat mijn vrouwelijke collega’s ook gezegend zijn met diezelfde mentaliteit. Ik zit hier echt op mijn plek en heb het super naar mijn zin. Het is mooi om samen met mijn collega’s de kernwaarden van onze organisatie uit te dragen en samen vooruitgang te creëren op weg naar een toekomstbestendige infrastructuur.” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.