Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Rood-wit afzetlint van geschakelde zeecontainers
Om de veiligheid van de infra-aannemers op Schiphol te garanderen, wordt gebruik gemaakt van een uniek ‘afzetlint’ van geschakelde zeecontainers uitgevoerd in de kleuren rood en wit.

Rood-wit afzetlint van geschakelde zeecontainers

Caru Containers is op die manier al sinds 2016 op de luchthaven actief en heeft nu ook voor project VDR aan Heijmans tachtig zeecontainers verhuurd. Mooie bijkomstigheid van dit type ‘afzetlint’ is dat nieuwsgierige blikken van buitenaf worden afgewend.

Het gebruikelijke rood-wit afzetlint is niet bepaald geschikt voor een locatie als Schiphol, begint Wesley van Nes van Caru Containers, wereldwijd actief met de in- en verkoop en verhuur van zeecontainers in alle soorten en maten. “Aangezien infrawerkzaamheden op de luchthaven veelal plaatsvinden in de directe nabijheid van taxiënde vliegtuigen, is het belangrijk dat medewerkers worden beschermd tegen de blast van vliegtuigmotoren. Geschakelde zeecontainers bieden die bescherming. De afwisselende kleur rood en wit staat binnen Schiphol bovendien bekend als een gevaarlijke situatie, dus zo slaan we twee vliegen in een klap.”

Tachtig containers

Sinds 2016 is Caru Containers preferred supplier van zeecontainers voor infra-aannemers die werkzaamheden op Schiphol uitvoeren. “We doen dus al langer zaken met Heijmans op Schiphol”, zegt Van Nes. “Een aantal maanden voordat de uitvoering van start gaat, worden we doorgaans gecontacteerd voor het leveren van de containers. Het gaat vrijwel altijd over meerdere tientallen. Voor project VDR betreft het tachtig containers van 20 voet (6 meter). Aan ons de taak om dan op relatief korte termijn een passend antwoord te voorzien. Dat lukt eigenlijk altijd wel, dankzij ons uitgebreide netwerk. Al was het voor project VDR wel even spannend vanwege corona. We hadden iets minder zicht op de aanvoer vanwege de containerschaarste. Er is niet zozeer een tekort aan containers, maar wel aan containers op de juiste plek. Zo hebben we op een gegeven moment de beslissing genomen om containers vanuit ons depot in Frankrijk te laten komen om er voor Heijmans genoeg ter beschikking te stellen.”

Tweede of derde leven

Caru Containers werkt met vaste vervoerders. “Zeker voor een locatie als Schiphol is dat ontzettend belangrijk”, benadrukt Van Nes. “Zij weten van de hoed en de rand en hebben veel ervaring met transport op de luchthaven, waar toch net wat andere/hogere eisen gelden dan gebruikelijk. Heijmans heeft vervolgens de tachtig containers met een kraan van het chassis gehaald en op de juiste locatie gepositioneerd en gekoppeld voor een stabiele basis. Voor Schiphol is het belangrijk dat de kleuren kloppen: rood en geen roze; wit en geen roomwit. Desnoods laten we de containers nog in de juiste kleur spuiten.” Een afzetlint van containers is overigens niet voorbehouden aan Schiphol. “Onze containers worden regelmatig ingezet in de infrasector, soms ook voor geluidswering en natuurlijk voor opslag of als mobiele werkplaats.” Caru Containers levert niet alleen nieuwe containers, maar gunt ook door rederijen afgeschreven containers een tweede of zelfs derde leven.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.