Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Met effectieve verkeersmaatregelen hinder en overlast beperken
Save Traffic Nederland is gespecialiseerd in het advies, ontwerp en de uitvoering van tijdelijke verkeersmaatregelen.

Met effectieve verkeersmaatregelen hinder en overlast beperken

In Ede wordt gebouwd aan nieuwe station Ede-Wageningen, twee nieuwe onderdoorgangen onder het spoor door en een verbreding van de Albertstunnel. Al met al een complex binnenstedelijk project met een doorlooptijd van meerdere jaren. Save Traffic Nederland is ingeschakeld om per fase telkens de bijbehorende tijdelijke verkeersmaatregelen te nemen om de veiligheid en beoogde doorstroming te garanderen.

Save Traffic Nederland is ingeschakeld om per fase telkens de bijbehorende tijdelijke verkeersmaatregelen te nemen om de veiligheid en beoogde doorstroming te garanderen.

Save Traffic Nederland is gespecialiseerd in het advies, ontwerp en de uitvoering van tijdelijke verkeersmaatregelen. “Vaak worden we al in de tenderfase betrokken, waarbij we onze expertise op het gebied van tijdelijke verkeersmaatregelen optimaal kunnen laten geleden dat doorgaans wordt vastgelegd in een omvangrijk verkeersplan. In dit geval zijn we bij aannemerscombinatie EdesPoort op de ‘rijdende trein’ gesprongen om de afspraken die vanuit de tender zijn gemaakt zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen”, zegt Jelmar Eggink, verkeersmanager bij Save Traffic Nederland. “Ook dat vormt voor ons geen enkel probleem. Met dank aan een groot netwerk, goede contacten met de wegbeheerders en korte lijnen intern.”

Vele belangen

Sinds eind vorig jaar is Save Traffic Nederland bij het project betrokken. “De afspraken zijn zo gemaakt dat we rechtstreeks in contact staan met de verschillende partijen binnen de aannemerscombinatie”, zegt Jelmar Eggink. “Het is immers een omvangrijk project met vele fases en disciplines waarvoor allemaal individuele maatregelen genomen moeten worden. Anderzijds hebben we uiteraard rekening te houden met de belangen vanuit de gemeente, ProRail en vele andere stakeholders. Per fase bedenken we de inzet van tijdelijke verkeersmaatregelen, die vervolgens binnen het projectteam worden besproken en aan de gemeente worden voorgelegd om tot een breed gedragen uitvoeringsplan te komen.” Rik Jaspers Faijer, directeur-eigenaar van Save Traffic Nederland, vult aan: “Ook de uitvoering van alle maatregelen nemen we uiteraard voor rekening. We hebben op onze drie vestigingen veel materieel op voorraad en mogen ons gelukkig prijzen met een enthousiaste club medewerkers, zoals verkeersmanagers, ontwerpers, uitvoerders en monteurs.”

Het verschil maken

De gemeente Ede is geen onbekende voor Save Traffic Nederland. “We zijn momenteel bij een aantal essentiële en langdurige projecten betrokken in Ede, zoals de aanleg van de nieuwe rondweg, de Parklaan. Dat maakt dat we niet alleen heel intensief contact hebben met de gemeente, maar ook een mooi overzicht hebben van de verschillende projecten om waar mogelijk de tijdelijke verkeersmaatregelen op elkaar af te stemmen”, zegt Jaspers Faijer. Daar zit absoluut onze kracht, vindt Eggink. “Alle belangen met elkaar afwegen en daarin de juiste keuzes maken waardoor het werk zo efficiënt mogelijk uitgevoerd kan worden en tegelijk de overlast en hinder voor het verkeer tot een minimum beperkt blijft.” Jaspers Faijer: “En waarbij veiligheid te allen tijde leidend is. Zeker in dit soort binnenstedelijke, complexe projecten met vele stakeholders, is dat een behoorlijke uitdaging. Het zijn wel de projecten die het beste bij ons passen en waarin we echt het verschil kunnen maken.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.