Platform over civiele techniek & infrastructuur
Langdurige klantenrelaties op basis van kwaliteit
Training Center Almelo, een van de vijf cursuslocaties van Arkance Systems.

Langdurige klantenrelaties op basis van kwaliteit

Arkance Systems is een uitgesproken voorstander van de Nederlandse CAD Standaard (NLCS) en ontwikkelaar van InfraCAD en Drill Control. En onder de vleugels van Arkance de grootste aanbieder van Autodesk-oplossingen ter wereld. Maar Arkance Systems bedient naast de Infra ook de vakgebieden Bouw en Maakindustrie, en die zijn niet zelden met elkaar verweven.

Simone van Loon, bezig met het inzichtelijk maken van een project.

“We helpen inderdaad klanten uit alle drie de sectoren bij hun digitale transformatie”, legt Simone van Loon, Directeur Marketing & Portfolio uit. “Daarbij passen we een werkwijze toe die gestoeld is op drie pijlers en alle vakgebieden verbindt: mens, proces en techniek. Maar wij vinden ‘de mens’ het allerbelangrijkst. Zij moeten het gaan doen, en staan bij ons in het hele proces centraal.”

Marco Gelens, Accountmanager Industry Sales, haakt aan: “Het is fantastisch om contact te leggen met klanten die op het punt staan het ‘digitale avontuur’ aan te gaan. Zij weten nog niet wat ik inmiddels wel weet: ze gaan hier heel veel voordeel uit halen. En daar word ik elke keer weer blij van.” Marco reist stad en land af om geïnteresseerden te voorzien van de juiste informatie. Hij adviseert over de oplossingen die Arkance Systems te bieden heeft: software, cursussen en consultancy, maar ook hardware, ontwikkeling van applicaties en het creëren van content. Simone vult aan: “Onze echte kracht is natuurlijk dat we alles kunnen combineren, én dat over disciplines heen.”

Marco Gelens (l.) in gesprek bij Arkance Connect, een event van Arkance Systems

Veel aandacht

“Dat klopt”, bevestigt Martijn Van Giels, Consultant Design & Manufacturing: “We praten met de klant over het proces, de inrichting, wat goed gaat en waar juist niet. De oplossingen van Autodesk zijn klaar en ingericht om processen in de sectoren optimaal te ondersteunen, maar het zijn echt de mensen die de verandering teweeg moeten brengen en daar helpen we ze bij.”

Arkance Systems geeft duidelijk veel aandacht aan de medewerkers van hun klanten. Die worden geïnspireerd door ze te laten zien wat het ze kan opleveren. Door kennisoverdracht op locatie, maar ook workshops, webinars, video’s en informatieve nieuwsbrieven.

Martijn van Giels, Consultant Design & Manufacturing.

Inventarisatie

“We gaan bewust niet alleen in gesprek met de directie”, geeft Martijn toe. “We betrekken vooral ook de medewerkers in de inventarisatie. Samen zoeken we de beste oplossing. Dat ‘samendoen’ draagt bij aan een natuurlijk veranderingsproces.” Arkance Systems weet uit ervaring dat dit wat meer tijd kost in het voortraject, maar ook dat het veel voordeel oplevert aan de eindstreep. 

Marco: “We zijn ons ervan bewust dat maatwerk meestal niet nodig is. Een klant is vaak beter geholpen met een standaardoplossing. Toch is het prettig om te weten dat er meerdere mogelijkheden zijn.”

Training Center Almelo, een van de vijf cursuslocaties van Arkance Systems.

Simone lacht: “Je merkt het, we kennen de Bouw, Infra en Maakindustrie als onze binnenzak! En kennis van het ene vakgebied sluit vaak weer aan bij de andere.” Als voorbeelden noemt ze de spoorweg- en luchthaveninfrastructuur, energie- en netbeheerders, waterschappen en kassenbouw. Allemaal werkgebieden waar Bouw, Infra en Maakindustrie in meer of mindere mate samenkomen. 

Onder de clientèle van Arkance Systems behoren overigens niet alleen grote bedrijven. Ook voor het MKB en eenmanszaken worden alle zeilen bijgezet. Simone: “We zijn weliswaar een wereldwijde speler, maar we passen alle kennis voor iedereen lokaal toe. We bouwen dan ook graag met iedere klant een langdurige relatie op, gebaseerd op gelijkwaardigheid, aandacht en kwaliteit.” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.