Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Creatieve oplossingen voor uitdagende sloop- en renovatieprojecten
Als het groot, complex of speciaal is, dan zijn opdrachtgevers in Nederland en België bij Van der Jagt Groep aan het juiste adres.

Creatieve oplossingen voor uitdagende sloop- en renovatieprojecten

Van der Jagt Groep is al 65 jaar een veelzijdig specialist. Infra-aannemers en aannemerscombinaties in binnen- en buitenland weten het creatieve en innovatieve karakter van het familiebedrijf op waarde te schatten. Zo maakt Van der Jagt Groep onder meer hét verschil bij het verbreden van de A9 tussen Badhoevedorp en Holendrecht, op de Oosterweelverbinding rond Antwerpen en bij het herstel van het omhoogkomend beton in een deel van de Prinses Margriettunnel in de A7 tussen Sneek en Joure.

We bestaan dit jaar exact 65 jaar, zegt Adriaan van der Jagt. “Dat is op zich al een mijlpaal. We zijn een hecht familiebedrijf met een gemotiveerd team van ruim tachtig medewerkers. Samen maken we hét verschil. We zijn sterk in het boren, zagen, slopen en palenkraken bij grote civiele projecten. Als het serieus of complex wordt, dan trekken ze bij ons aan de bel. Hoe groter of complexer een project, hoe interessanter wij het vinden. Waren we vroeger vooral gekend als ‘SOS-dienst’, tegenwoordig worden we al in een vroeg stadium als volwaardig partner bij een project betrokken om ook hier het verschil te maken. We denken graag mee in optimalisaties.”

Adriaan van der Jagt, directeur van Van der Jagt Groep.

Hydrodemolition

Eén van de projecten waar Van der Jagt Groep inmiddels kind aan huis is, is de verbreding van de A9. “Vrijwel al onze disciplines komen samen op dit project. We zijn hier dagelijks met een behoorlijke club actief om vele duizenden gaten te boren en kilometers beton te zagen”, zegt Adriaan. “Ook maken we hier gebruik van het zogenaamde hydrodemolition, een relatief nieuwe techniek. Bij de renovatie of uitbreiding van een kunstwerk wordt vaak eerst een gedeelte gesloopt. Het is daarbij wenselijk, en zelfs een eis vanuit Rijkswaterstaat, dat de bestaande wapening intact blijft. Bij traditioneel slopen ontstaan haarscheurtjes in het beton en is er kans op schade of verbuiging aan de bestaande wapening. Met hydrodemolition (waterslopen) is dat niet aan de orde. We zien dan ook een groeiende markt voor deze innovatieve techniek, zeker met het oog op de grootschalige vervangings- en renovatieopgave.”

Afgebroken trekankers

Een ander bijzonder project waar een beroep wordt gedaan op de creativiteit van de Van der Jagt Groep, is de Prinses Margriettunnel in de A7. Eind 2022 werd de tunnel afgesloten voor het verkeer vanwege omhoogkomende betonnen tunneldelen. Uit onderzoek bleek dat het probleem veroorzaakt werd door afgebroken trekankers, waardoor een tunnelmoot door het grondwater opgestuwd werd. “Wij zijn op een hele speciale manier de verankering weer aan het herstellen. Eerst boren we een gat van rond 500 mm tot 40 centimeter diepte in de constructie. Hierop wordt een afsluiter geplaatst, waarna we door die afsluiter de complete vloer doorboren, een pakket van meer dan 2 meter dik. Zodra we daar doorheen zijn, sluiten we het gat met de afsluiter af om te voorkomen dat het grondwater omhoogkomt. En dat ‘kunstje’ herhalen we een keer of 1.500. Een uitdagend en behoorlijk complex project, waar wij opnieuw het verschil maken.”

Als het groot, complex of speciaal is, dan zijn opdrachtgevers in Nederland en België bij Van der Jagt Groep aan het juiste adres, resumeert Adriaan. “Daar worden wij gelukkig van. Met onze verschillende entiteiten komen we altijd wel tot een passende en veilige oplossing.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.