Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Parijs epicentrum voor schone bouwmachines
Het grote buitenterrein in Parijs-Noord Villepinte.

Parijs epicentrum voor schone bouwmachines

Grootste materieelvakbeurs legt focus op emissieloos werken

Na een afwezigheid van 6 jaar vormt Parijs komend voorjaar eindelijk weer het decor van een van de grootste vakbeurzen voor bouwmaterieel in Europa: Intermat. Hoewel de lange afwezigheid misschien anders doet vermoeden, heeft de sector allesbehalve stilgestaan. Emissieloos werken zal van 24 tot en met 27 april 2024 een hoofdrol opeisen, zo blijkt na een rondgang langs fabrikanten die als eerste hun aanwezigheid in Parijs hebben toegezegd.

Ondertussen hebben al veel toonaangevende namen hun komst naar de beurs bevestigd, waaronder Ausa, Epiroc, Faymonville, Hitachi, Kobelco, Liebherr, Magni en Volvo. Zij voegen zich bij de al eerder geregistreerde exposanten van wie de deelname was aangekondigd: Alphi, Bobcat, Cummins, Imer, Komatsu, Groupe Monnoyeur (o.a. CAT), Putzmeister, Sany, Sateco, Schwing Stetter, Sunward, Takeuchi, Topcon en Wacker Neuson.

Davy Guillemard, CEO van Volvo Construction, laat weten dat “Intermat 2024 zichzelf opnieuw heeft uitgevonden om de problemen van het emissievrij maken van de bouwsector aan te pakken, zich aan te passen aan de milieueisen en vooruitgang te boeken op de weg naar duurzaamheid. Omdat deze doelstellingen bijzonder nauw aansluiten bij de fundamentele waarden en ambities van de Volvo Groep, die vastbesloten is om een proactieve leider in verandering te zijn en de koolstofarme weg te versnellen, hebben we ervoor gekozen om onze klanten en partners uit te nodigen om ons te ontmoeten op Intermat in Parijs om al onze CO2-arme oplossingen te presenteren.”

In 2018 nog diesel, maar 2024 belooft de doorbraak van emissieloze machines te worden.

Elektrisch

Guillemard oogst bijval van François Escourrou, CEO van Wacker Neuson: “Onze groep kijkt met veel belangstelling uit naar de volgende Intermat-show met het thema ‘low carbon’ en heeft zich ten doel gesteld de CO2-uitstoot in 2025 met 50% te verminderen ten opzichte van 2019. Om dit te bereiken hebben we ervoor gekozen om onze machines om te bouwen naar elektrische energie, om zo onze klanten te ondersteunen in hun MVO-beleid. We zullen daarom veel nieuwe producten introduceren tijdens Intermat 2024, met ongeveer 40 nieuwe machines in het elektrische assortiment, maar ook op het gebied van bijbehorende diensten en digitalisering.”

Olivier Saint-Paul, CEO van PL2M: “Bij PL2M, marktleider op het gebied van afwerkmachines, kijken we ernaar uit om deel te nemen aan de volgende Intermat en onze bijdrage te leveren aan de ‘zero carbon’-transitie in de bouwsector. Het evenement biedt de kans om nieuwe oplossingen te introduceren die resoluut gericht zijn op de toekomst, als aanvulling op ons assortiment afwerkmachines, vloeibare afwerkbalkpompen en traditionele afwerkbalktransporteurs. Onze merken Putzmeister, Lancy en Brinkmann zullen op onze stand te zien zijn met een groot aantal innovaties voor steeds hogere prestaties en veiligheid op bouwplaatsen en minder impact op het milieu.”

De 2024-editie van Intermat, die voor het eerst niet zes maar vier dagen telt, wil de hele bouwsector samenbrengen rond een gedeelde visie op de toekomst en wil haar collectieve uitmuntendheid inzetten om de belangrijkste problemen van de branche aan te pakken op het gebied van duurzaamheid en energie, digitalisering, MVO-engagement, opleiding en werkgelegenheid en wil een platform vormen voor dialoog met de overheid.   

Het grote buitenterrein in Parijs-Noord Villepinte.

Een reisje naar Parijs

Nederlandse bedrijven die nog willen deelnemen aan een van de grootste bouwmaterieelbeurzen van Europa kunnen contact opnemen met de Nederlandse vestiging van Promosalons, een wereldwijd partnernetwerk dat 70 van de belangrijkste Franse vakbeurzen in diverse sectoren promoot. Coen Rosdorff van Promosalons laat bovendien weten dat geïnteresseerde bezoekers voor Intermat zich nu al kunnen oriënteren op een bezoek aan Parijs.

“Tickets voor de Thalys zijn doorgaans vier maanden van tevoren te boeken en dan nog zeer betaalbaar (vanaf 70 euro enkele reis). Het loont bovendien de moeite om nu alvast een hotel met annuleringsmogelijkheid te boeken in Parijs. Intermat heeft een groot voordeel boven bijvoorbeeld Bauma in München, en dat is dat de regio Parijs vanuit Nederland veel beter bereikbaar is en over veel meer hotelkamers beschikt, waardoor de prijzen acceptabel blijven. Gezien het grote aantal toonaangevende fabrikanten dat hun deelname al heeft toegezegd, verwacht ik dat er ontzettend veel innovaties en nieuwe modellen op Intermat te zien zullen zijn.” 

Voor alle informatie over de Intermat 2024 ga je naar: www.intermatconstruction.com

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.