Richard (manager): “Het wordt steeds drukker in de ondergrond. Naast de traditionele gas-, water- en elektra netwerken wordt steeds vaker een beroep op de ondergrond gedaan om deze te gebruiken voor datacommunicatie, energietransitie, klimaatadaptatie enzovoort. Voor mijn team ben ik op zoek naar een coördinator die de regie houdt op de bestaande en de uitbreidende ondergrondse netwerken in onze gemeente terwijl ze meegroeien met onze ambities en opgaven”.
Je staat voor de uitdaging om samen met jouw collega’s het in standhouden van kabels en leidingen en de aanleg van nieuwe kabels en leidingen in onze gemeente in goede banen te leiden. De functie is flink in beweging met de komst van de Energietransitie en alle woningbouwopgaven die onze gemeente kent. Daarnaast vragen de maatregelen uit het Gemeentelijke Watertakenplan de komende jaren veel energie op uitvoerend gebied. Door proactief samen te werken met de netbeheerders en een relatie op te bouwen kan je een actieve bijdrage leveren aan het actualiseren van relevante beleidsstukken en oog houden op de belangen van onze gemeente.
Je komt te werken bij de afdeling Leefomgeving met circa 200 medewerkers. Jouw thuisbasis is het team Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) met circa 30 collega’s. Het team bestaat uit de vakgroepen Groen-, Spelen- en Landschap, Wegen, Water en Riolering en Projecten. Deze functie hoort bij de vakgroep Wegen, die bestaat uit een senior beheerder, adviseur, twee wegbeheerders, werkvoorbereider, assistent beheerder en toezichthouder.
Emiel (adviseur): “Je bent de schakel tussen de gemeente en de netbeheerders op het gebied van ondergrondse infra en intern de schakel tussen beleid en uitvoering. Je zoekt samen naar de optimale oplossing gebaseerd op alle belangen”.
Je herkent je in onze kernwaarden Oprecht nieuwsgierig, Experimenteren, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken. De juiste vaardigheden wegen in deze rol zwaarder dan de kennis die je meebrengt. Je bent een teamspeler en je kunt hoofdzaken onderscheiden van bijzaken. Je bent communicatief vaardig en in staat om met verschillende belangen om te gaan. Je kunt overtuigen op alle niveaus.
De gemeente Rheden met bijna 45.000 inwoners en 7 dorpskernen een prettige woon,- werk- en leefomgeving voor iedereen. In 2023 vierden we ons 450 jarig bestaan! De gemeentelijke organisatie is volop in ontwikkeling en zet zich met circa 475 medewerkers dagelijks in voor inwoners en ondernemers, bedrijven en instellingen en bezoekers.
In 2024 verhuizen we terug naar ons nieuwe circulair gebouwde gemeentehuis in De Steeg tussen de Veluwezoom en de uiterwaarden van de IJssel in. Het gemeentehuis is ruimtelijk hoogwaardig ingepast in deze omgeving en is compleet nieuw opgebouwd. Daar wil je graag werken! De ligging en het feit dat er in de gemeente zowel bebouwing, natuur, erfgoed als landgoederen aanwezig zijn, maken dat je werkomgeving iedere dag uitdagend en afwisselend is!
Je bent van harte welkom om je CV en (korte) motivatie te uploaden via onderstaande button.
Doe dit vóór 1 april 2024.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Meer informatie? Je bent van harte welkom voor een (digitale) kop koffie om eens kennis te maken! Bel, app of mail naar Richard Jansen, manager team IBOR, via 06 538 160 36 of [email protected].