Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Perronbestrating snel, goed en volgens nieuwe eisen
Dat je in zo’n korte tijd zoveel productie kunt maken is een mooie vorm van teamwork

Perronbestrating snel, goed en volgens nieuwe eisen

Zo ook bij de renovatie van de perronkappen bij station Leeuwarden. Xavry Bolkesteijn, directeur bij Bolkesteijn Rail BV, is aan het woord.

“De oude perronbestrating van totaal drie perrons moest gefaseerd worden opgebroken en worden afgevoerd. Vervolgens hebben we meegeholpen met onze kraan bij het verwijderen van de perronkappen. Andere werkzaamheden bestonden uit het ontgraven van de perrons, het vrijgraven van fundaties en het verwijderen van kabels en leidingen. Nadat Anton Rail & Infra de nieuwe fundaties van de perronkappen had aangebracht plaatsten we de prefab fundatiebalken.

Het huzarenstuk was echter de nieuwe bestrating, bestaand uit nieuwe tegels, die voldoen aan de nieuwe richtlijnen van ProRail.

Oplevering volgens Ontwerp Voorschriften ProRail (OVS)

Na het plaatsen van de dwarsbalken groef Bolkesteijn de sleuven voor de kabels en leidingen en de nieuwe HWA’s. Xavry: “Toen die eenmaal gelegd waren, hebben we het perron weer aangevuld en geprofileerd. Het huzarenstuk was echter de nieuwe bestrating, bestaand uit nieuwe tegels, die voldoen aan de nieuwe richtlijnen van ProRail. We leggen tegels machinaal en daarbij breken we wel eens een snelheidsrecord. Laatst, op een project in Gouda, legden we 2.450 m2 tegels in slechts 21 uur tijd. Overigens doet die snelheid niets af aan de kwaliteit van het werk. Het is echter een positieve factor bij het werken aan perrons, dat je in zo’n korte tijd zoveel productie kunt maken is een mooie vorm van teamwork!”     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.