Het relatief jonge bedrijf Q-Fence heeft in korte tijd een mooie klantenkring opgebouwd in de bouw- en infrasector. “Kwaliteit betaalt zich uit. Onze bouwhekken kunnen tegen een stootje”, zegt directeur Marco de Tombe. De Nederlandse producent heeft in verschillende fases bijna 10 kilometer aan bouwhekken geleverd aan bouwconsortium VeenIX, die in opdracht van Rijkswaterstaat de A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht verbreedt en verdiept aanlegt. Met daarbij ook nog maatwerkproductie.
Q-Fence staat voor Quality Fence en richt zich volgens De Tombe uitsluitend op de productie van kwalitatief hoogwaardige bouwhekken. “Dat komt door onze lasmethodes van het buizenframe en de kwaliteit van de voormaterialen die wij gebruiken. Dit krijgen wij ook terug via onze distribiteurs die onze bouwhekken in de markt zetten en waar wij een nauw samenwerkingsverband mee hebben. Onze Professional & Industrial lijn bouwhekken worden bovendien thermisch verzinkt. Zo zijn ze voor vele tientallen jaren beschermd tegen corrosie. Op de lange termijn is het dus ook een veel duurzamere keuze.”
Behalve de bouwhekken produceert Q-Fence ook de opslagbokken zelf. “Ook die kunnen we specifiek op maat maken, al dan niet voorzien van een logo of andere wensen”, legt de Tombe uit. “Het contact met VeenIX is ontstaan via het zusterbedrijf van mijn compagnon LMW Nederland die zakbakens produceren. Inmiddels zijn we ruim 10 kilometer aan bouwhekken verder in verschillende soorten en maten, waaronder ook maatwerk voor een drietal houten pieren die we in samenwerking met de projectleiders hebben ontwikkeld en geproduceerd. Desgewenst kunnen wij ook de (de)montage uit handen nemen.”
Veel bouwprojecten willen zich profileren op het gebied van duurzaamheid, weet De Tombe. “Met onze eigen ontwikkelde Nekktar plantenbank spelen we in op deze collectieve behoefte aan vergroening en verfraaing van de omgeving. De plantenbank is eenvoudig te bevestigen aan bijna elk soort gaas-hekwerk, zowel tijdelijk als permanent hekwerk. Het is daardoor niet nodig om te investeren in een totaal ander type (bouw)hekwerk waar veelal hoge kosten mee gemoeid zijn.”