Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
‘Bij ruimtegebrek biedt ons nieuwste product goede geluidswering, zonder dat er dure funderingsconstructies nodig zijn’ 
DB 80 NBF: de gecertificeerde barrier met geïntegreerd geluidsscherm.

‘Bij ruimtegebrek biedt ons nieuwste product goede geluidswering, zonder dat er dure funderingsconstructies nodig zijn’ 

Verkeersveiligheid met voertuigkeringssystemen

DELTABLOC is al 20 jaar een pionier op het gebied van voertuigkeringssystemen van beton en staal, alsmede van moderne geluidswerende systemen. Hun nieuwste ontwikkeling is de CE-gecertificeerde barrier met geluidsscherm. Inmiddels is deze op de A9 getest op aanrijdingen door een vrachtwagen. DELTABLOC verwacht veel van deze NBF-serie omdat hij in het geval van ruimtegebrek een uitstekende oplossing is voor het afschermen van weggeluid, zónder dat dure funderingsconstructies nodig zijn. Met een voertuigkering, geluidsscherm en passende beeldkwaliteit, is deze 3-in-1 oplossing zowel voor prestatieklasse H2 als H4b leverbaar.

Met een schat aan kennis en ervaring biedt DELTABLOC een breed scala aan tijdelijke en permanente barriers, geluidsschermen en stalen geleiderails. Dit brede aanbod geeft wegontwerpers de mogelijkheid om, ook wanneer er weinig ruimte beschikbaar is, de weg, brug of tunnel veilig in te richten. Daarmee kunnen zij voor elke verkeerssituatie producten leveren als antwoord op de groeiende vraag naar steeds veiligere oplossingen.

“Verkeersveiligheid zit ons in het bloed”, aldus Kees Hanegraaf, directeur sinds 2008. “Met onze innovatieve oplossingen kunnen we in veel gevallen tóch voor een veilige oplossing zorgen die met de standaard mogelijkheden niet haalbaar zijn.”

DB 80 met handleuning: voor afscherming van fietspad en provinciale weg op een brug.

Beeldkwaliteitseis

“Van ontwerp tot en met de uitvoering denken we mee in het proces. Welke randvoorwaarden worden er bijvoorbeeld gesteld naast de voertuigkeringseisen? Bij Design en Construct-projecten is de beeldkwaliteitseis vaak een zwaarwegende factor. Dat mag echter niet ten koste gaan van de veiligheid en de kwaliteit van de toe te passen voertuigkering. De kennis binnen onze organisatie van meer dan 150 geteste voertuigkeringssystemen in diverse prestatieklassen is bij dergelijke complexe projecten een belangrijke factor.”

Ideale oplossing

De smalle en veiligste barrier voor tijdelijke wegwerkzaamheden is het type SB 70B – T3 -W1. “Dit is dé oplossing om het verkeer maximale ruimte te geven en toch veilig te kunnen werken. Bovendien zijn alle tijdelijke systemen voorzien van een grote hoeveelheid reflectoren, zodat de zichtbaarheid in de nacht gegarandeerd blijft. Immers, zichtbaarheid leidt tot veiligheid.”

Geïntegreerde lichtmasten

Een ander product dat omarmd wordt door de verkeersveiligheidssector, is de geïntegreerde barrier met lichtmast. “Deze lichtmasten hoeven hierdoor geen obstakels meer in de grond te vormen, die maar moeilijk kunnen worden afgeschermd. De geïntegreerde lichtmastoplossing is uiteraard met botsproeven getest en vormt één geheel met de barrierstreng, waardoor maximale veiligheid bij een aanrijding kan worden gegarandeerd.”

Totaalconcept

“Belangrijk onderdeel van ons totaalconcept is dat wij zelf de montage van onze producten verzorgen. Hierdoor wordt maximale zekerheid geboden met betrekking tot een juiste installatie van de elementen. Men heeft de garantie dat deze correct en volgens de voorschriften worden geïnstalleerd.”

Road to Green

“We proberen niet alleen consequent de verkeersveiligheid te verbeteren, maar we leveren met onze producten ook een bijdrage aan een duurzame toekomst. We zetten de stap van grijs naar groen door minder staal en beton in onze barriers te gebruiken. Zo reduceren we tegelijkertijd hun gewicht en de CO2-uitstoot.”      

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?