In een wereld waarin succes vaak wordt gemeten aan de hand van indrukwekkende projecten en cijfers op de balans, staat Herman van Dijk, directeur van Van Heck, met een andere visie. Voor hem draait alles om de mensen binnen zijn organisatie. En dat is precies wat hem sinds een jaar drijft als directeur van dit al bijna 60 jaar bestaande familiebedrijf. Onder zijn begeleiding wordt bij Van Heck dagelijks gewerkt aan internationale projecten, waarbij het werkgeluk en de ontwikkeling van de medewerkers nooit uit het oog worden verloren.
Hermans’ filosofie is simpel maar doeltreffend: “Als je doet wat je leuk vindt, sta je in je kracht.” Voor hem is werkgeluk de sleutel tot succes. Dit idee is inmiddels diep geworteld geraakt in de bedrijfscultuur van Van Heck. Iedere werknemer krijgt de ruimte om diens unieke kwaliteiten te omarmen en deze te benutten om te doen waar ze goed in zijn. Dit leidt tot een team van gepassioneerde professionals, die elke dag met plezier naar hun werk komen.
Herman beschouwt zichzelf niet als de traditionele directeur, maar eerder als ‘de verbinder’. “Een bedrijf runnen is een teamsport, waarbij de middenvelder minstens zo belangrijk is als de keeper of de spits. Het gaat niet om snel handelen en snel resultaat, maar om het leveren van gedegen resultaten. Ik ben ervan overtuigd dat het succes van een bedrijf voortkomt uit de kracht van het team en het vermogen om samen te werken en samen voor én met de klanten iets moois te maken.”
Hoewel Van Heck geen familiebedrijf meer is, blijft het familiaire gevoel intact. Dit is een belangrijk element in de bedrijfscultuur en maakt dat er open, eerlijk en plezierig wordt gecommuniceerd met alle medewerkers. Het resultaat? Een team dat dagelijks met passie en toewijding werkt. “Dit straalt af op klanten en leveranciers. Samen bouwen we aan mooie prestaties en langdurige relaties, waarbij we het liefst partnerships aangaan met onze klanten. Het grootste compliment dat we kunnen ontvangen, is wanneer anderen diezelfde passie en toewijding in onze organisatie herkennen en voelen.”
De open sfeer heeft nog een ander opmerkelijk effect: het aantrekken van nieuwe talenten. Waar veel bedrijven worstelen om gedreven nieuwe medewerkers te vinden, heeft Van Heck het afgelopen jaar haar team in aantal weten te verdubbelen. Volgens Herman is er geen gebrek aan enthousiaste sollicitanten: “Mensen willen graag bij ons werken om deel uit te maken van prachtige nationale en internationale projecten met klanten die tot de wereldtop in hun vakgebied behoren. Maar ook omdat ze zien dat we werken vanuit passie, eerlijkheid en liefde voor het vak, met klanten, leveranciers en ons eigen team.”