Als degelijkheid belangrijk is! De slogan van het Belgische familiebedrijf A&C Noyens verwijst naar het streven naar perfectie in ontwikkeling, toepassing en afwerking van de producten die zij leveren. “Als specialist in maatwerk van industriële voertuigen als aanhangwagens, opleggers en carrosseriebouw zetten wij onze jarenlange ervaring en kennis in om de best mogelijke oplossingen voor onze klanten te ontwikkelen”, zegt Hans Noyens.
Elk product uit het gevarieerde gamma van transportmiddelen is een uniek maatwerkproject dat van ontwerp tot oplevering volledig in eigen beheer bij A&C Noyens wordt gemaakt. “Met de nieuwste technologieën én met oog voor detail”, vervolgt Noyens. “Uiteraard volledig naar wens van de klant en de toepassing waar het voor ingezet wordt. Of het nou om een aanhangwagen, laadbak, oplegger of opbouw van een vrachtwagen gaat, onze producten moeten tegen een stootje kunnen. Daarom zetten we enorm in op degelijkheid en duurzaamheid. We gebruiken robuuste, kwalitatief hoogwaardige producten die aan specifieke wensen voldoen en zorgen voor een perfecte afwerking. Zo zijn alle producten thermisch verzinkt en is het chassis gegalvaniseerd.”
Noyens constateert dat veel materialen -met name in de grond-, weg- en waterbouw- alsmaar groter en zwaarder worden. “Denk maar eens aan regenwaterputten, betonelementen of de steeds vaker voorkomende prefab onderdelen. Dus moet je niet alleen zorgen voor een sterke robuuste trailer, maar ook voor manieren waarop de lading veilig getransporteerd kan worden. De nieuwste generatie trekkers is namelijk uitgevoerd met een automatisch remsysteem waardoor het nóg belangrijker is dat de lading op de aanhanger goed vast staat. Onze verankeringspunten, kokers in de laadvoer en de ladingankers zijn stuk voor stuk TUV getest en gecertificeerd. Uiteraard voldoen onze trailers aan de nieuwste richtlijnen en hebben ze een Europese goedkeuring.”
Noyens noemt tot slot enkele prachtige maatwerk producten die onlangs zijn opgeleverd: “We ontwikkelden een vijftal plateauopleggers met verrijdbare laadkraan, waarbij we de klassieke systeemoplegger extra laag hebben uitgevoerd). De wagen blijft zo onder de vier meter wanneer het kabelhaspels vervoert. De opleggers zijn uitgerust met twee gedwongen gestuurde assen zodat ze veilig ingezet kunnen worden op vaak krappe locaties binnen dit segment. Verder ontwikkelden we twee middenas aanhangwagens die specifiek zijn afgestemd op het transporteren van machines voor de aanleg van wegen: de asfaltwals kan hier prima op vervoerd worden.”