Magazines / Nr 01 2019

Nr 01 2019

Nieuwe wegen, commitment en een heldere visie, dat kenmerkt 2019

Deze editie van Grond-, Weg- en Waterbouw magazine die u nu in handen heeft, is een bijzondere. Eind vorig jaar hebben we binnen de redactie besloten om ons nog sterker te gaan profileren als blad, om te laten zien dat wij met twee benen in de infrasector staan. Dat begint al bij de cover van deze editie, die een complete restyling heeft ondergaan. Daarmee willen we benadrukken hoe belangrijk we duurzaamheid vinden en willen we onze sector, koploper als het aankomt op duurzaam werken, een hart onder de riem steken.

Maar er is meer. U treft in dit blad naast alle laatste nieuws en mooie wapenfeiten uit de branche meer opinie aan. Inmiddels weten we dat kopstukken uit de GWW-sector een kritische noot niet schuwen en daar zijn we blij mee. Vorig jaar heeft u daar diverse voorbeelden van voorbij zien komen. Het is ook broodnodig dat mensen met invloed hun nek uitsteken en het achterste van hun tong laten zien, aangezien zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Waar van overheidswege soms te lang gewacht wordt met het ondernemen van actie, daar treedt onze sector zelfregulerend op. In het belang van ons allemaal. Des te verontrustender is het als we de berichtgeving in de mainstream media zien, waar met name sensatie creëren rondom alle klimaatproblematiek de boventoon voert. Wie regelmatig op social media te vinden is, weet hoe dit door de massa klakkeloos wordt overgenomen. Daarom is het belang van goed informeren zo groot. Wij spelen daar als magazine graag een centrale rol in.

Om als vakblad actief onderdeel te blijven van onze sector, zijn we mediapartnerschappen aangegaan, met partijen zoals infra Expo bijvoorbeeld. Deze nieuwe vakbeurs vindt voor het eerst plaats in 2020 en wordt georganiseerd door Exhibitions Rotterdam. Het Europese karakter van deze beurs gaat zorgen voor nog meer verbinding over de Europese landsgrenzen heen. U leest er alles over in deze editie.

We willen dat onze sector zichtbaarder wordt, we willen draagvlak creëren voor de schitterende innovaties die onze sector voortbrengt, om samen toe te werken naar een duurzamere toekomst. Spreken we over zichtbaarheid, dan kunnen we met trots melden dat we in deze editie de kick-off beleven van een nieuw en terugkerend thema: Vrouwen aan de top. De GWW-sector kent vrouwen op topposities, die het verdienen om in beeld te komen en die zelf ook graag een rolmodel willen zijn voor andere vrouwen. Daarmee wijzen zij de weg en hopen zo andere vrouwen te inspireren, opdat deze ook gaan kiezen voor een stijgende lijn in hun carrière binnen de GWW, in plaats van genoegen te nemen met een horizontaal carrièreverloop. De aftrap wordt in deze editie gedaan door Jet de Boer-Lasseur, directeur bij BAM Infra Rail, met een verfrissende visie op werken in de GWW.

Het redactieteam is trots op deze eerste editie van 2019 en wenst u net zoveel leesplezier toe als wij hadden met het maken van de inhoud van dit nummer.

Jan Mol

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: