Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Waar twee sterke merken elkaar vinden ontstaat iets moois

Waar twee sterke merken elkaar vinden ontstaat iets moois

In de vorige edities van dit magazine heeft u er volop over kunnen lezen, het was dan ook ‘hot news’. Henk Saes mocht in april LaBounty als merk toevoegen aan de toch al indrukwekkende line-up van grote merken.

Henk zei er toen zelf over: “Voor LaBounty doen we nu in de Benelux exclusieve distributie. Het merk blinkt uit in zwaar materieel, bijvoorbeeld met de MSD 7500 R, een ijzerschaar met een eigen gewicht van 13,5 ton, voor machines die rond de 125 ton wegen. Ook de MSD 2250 R met 5,5 ton eigen gewicht doet het goed, die is geschikt voor machines rond de 50 ton.” Voor de -terecht- kritische en veeleisende Saes-klanten is het toevoegen van LaBounty enorm goed nieuws. “We leveren er namelijk de welbekende Saes service bij”, licht Henk toe. “Dat voegt nog meer waarde aan dit toch al uitmuntende product toe.”

Voor LaBounty doet Saes International BV nu in de Benelux de exclusieve distributie.

 

Over het merk zelf

We spreken met Devon Zahm, Brand Marketing Manager bij LaBounty, Milwaukie, USA. “LaBounty levert al sinds 1973 uitermate betrouwbare scharen en uitrustingstukken voor sloopdoeleinden. Toen LaBounty in 1977 de mobiele schaar uitvond, betekende dat een enorme stap vooruit voor de metaal- en betonrecyclagebedrijven. De hele markt transformeerde daardoor”, aldus Zahm. LaBounty heeft een sterke focus op omzet en efficiëntie en gaat onverminderd door met het ontwikkelen en leveren van mechanische en digitale innovaties die de klant een voorsprong geven. Zahm: “Bijgestaan door de beste garantie die er in de hele industrie geboden wordt, samen met een service van wereldklasse, kan de klant zijn focus bewaren op wat er echt toe doet. LaBounty weet als geen ander dat alleen wat er aan het eind van de dag op de grond ligt, telt.”

LaBounty MSD 2250R, een flinke kerel, met de bus als vergelijkingsmateriaal.

 

Aanwezigheid binnen de Benelux markt

Kenan Cirak, Regional Sales Manager Europe voor LaBounty, vertelt over de toetreding van het merk binnen de Nederlandse, Belgische en Luxemburgse markt: “LaBounty levert inmiddels meer dan 25 jaar uitrustingstukken binnen de Benelux. ’s Werelds grootste schrootschaar destijds, de MSD500 -met een 34 mTon operationaal gewicht- werd in 1996 aan een Belgisch bedrijf geleverd. Vandaag de dag is deze schrootschaar nog steeds in bedrijf, bij een Nederlands recyclingbedrijf.” Dat brengt ons op de vraag welk LaBounty product in Nederland het populairst is. Cirak antwoordt: “Onze MSD-scharen zijn wijd en zijd bekend en geaccepteerd in Nederland, vanwege hun hoge kwaliteit en uitstekende prestaties. We brengen een nieuwe serie MSD-scharen in Nederland op de markt, deze serie hebben we in 2019 op BAUMA gepresenteerd. We hopen uiteraard dat ook de Nederlandse klant de veranderingen en innovaties die we hebben doorgevoerd zullen waarderen.”     

Wat betreft de Europese marktpenetratie van het Amerikaanse bedrijf: “De Benelux markt is de oudste markt in Europa waar LaBounty aan deelneemt. Samen met het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Italië vormt zij het belangrijkste afzetgebied voor LaBounty in Europa.”

“Onze visies sluiten aan bij elkaar.”

 

‘The Milwaukie-Weert connection’

Hoe is LaBounty met Saes International BV in contact gekomen? Cirak antwoordt: “Henk’s team vroeg informatie op over LaBounty. Precies op het goede moment, want ons vorige dealerschap was ermee gestopt. Eenmaal aan tafel met Henk en zijn team werd al snel duidelijk dat onze bedrijven perfect bij elkaar passen. Vanaf dat moment ging alles razendsnel. Waarom ik denk dat Saes International BV een ideale partner voor ons is? Dat heeft met veel dingen te maken. Henk maakt de indruk dat hij het belang van de klant voor dat van hemzelf stelt. Dat zie je aan de service die hij biedt, aan de hoeveelheid en diversiteit aan onderdelen die hij op voorraad houdt. Ook het feit dat hij complete uitrustingstukken klaar heeft staan om klanten die tijdens het werk calamiteiten ondervinden meteen te kunnen helpen laat zien hoe belangrijk de klant is voor Saes International BV. Het is belangrijk dat je als leverancier begrijpt wat er gebeurt als een klant stil komt te liggen in het werk. Dan moet je kunnen leveren, dan moet je er staan. Klanten verwachten dat je niet alleen de machines levert, maar ook zorgt dat ze vooruit kunnen. Dat Henk en zijn team daarin uitblinken heb ik van diverse partijen uit de markt gehoord, in de korte tijd dat we nu samenwerken. En daarmee heb je precies de reden te pakken waarom LaBounty en Saes International BV zo goed bij elkaar passen. Onze visies sluiten aan bij elkaar en wij zijn met Henk en zijn team verzekerd van een goede zorg rondom onze producten en hun gebruikers.”

Verkoop is dus niet het enige dat belangrijk is, uiteindelijk gaat het LaBounty ook om de geboden service naar de eindgebruiker. “We zullen intensief samenwerken met Saes International BV om ervoor te zorgen dat Henk en zijn team alle behoeften op het gebied van service en techniek kan invullen voor de Benelux klant. We willen tenslotte niet alleen maar verkopen, maar een band opbouwen met de eindgebruikers van onze producten. We zien hen graag terug voor meer en helpen hen op onze beurt graag om efficiënter te werken, door middel van innovaties. After sales support speelt daarin dus een centrale rol.”

De LaBounty MSD 4000R.

 

Wat betekent het partner-schap voor de Benelux klant

“De Benelux klant profiteert straks van een top product dat tegemoet komt aan alle behoeften, in combinatie met een zeer sterk service apparaat dat ervoor zorgt dat hij niet stil komt te vallen in het werk. Omdat punt te bereiken zijn we nu hard bezig om Saes International BV te voorzien van onderdelen. Met de expertise van Saes zit het goed, men zal niet veel tijd nodig hebben om te wennen aan het verlenen van service op LaBounty producten. Waar twee sterke merken elkaar vinden, daar ontstaat iets moois. Samen genieten van een succesvol partnerschap en de klant daarvan laten profiteren, dat is ons beider doel”, zegt Cirak tot slot.    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.