Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Vanuit industrialisatie en productontwikkeling invulling geven aan maatschappelijke vraagstukken
Transport System Bögl. (Beeld: Firmengruppe Max Bögl)

Vanuit industrialisatie en productontwikkeling invulling geven aan maatschappelijke vraagstukken

Met de dynamiek van een jong bedrijf en tegelijkertijd de specialistische kennis en ervaring van een gevestigd concern, is Max Bögl Nederland (onderdeel van Max Bögl Groep uit Duitsland) al meer dan twintig jaar actief in Nederland. Het bedrijf is betrokken bij prachtige onderscheidende projecten als de opvallende Hanzeboog over de IJssel bij Zwolle, het bijzondere Fletcher Hotel aan de A2/A9, de fraaie Stadsbrug over de Waal in Nijmegen, de stations van Noord/Zuidlijn, de Albert Cuypgarage en Spaarndammertunnel in Amsterdam. Momenteel bouwt Max Bögl bijvoorbeeld aan De Entree in Amsterdam en de Aanpak Ring Zuid in Groningen. 

Stadsbrug De Oversteek Nijmegen. (Beeld: Thea van den Heuvel)

“Allemaal projecten waar we trots op zijn”, zegt Mike Rijnbeek, bedrijfsleider projectverwerving bij Max Bögl Nederland. Mara Ririassa, manager bedrijfsontwikkeling vult aan: “Uitdagende vraagstukken beantwoorden we met technische, innovatieve en passende oplossingen op het gebied van infrastructuur, utiliteitsbouw en energie.”

Modulair Viaduct Bögl. (Beeld: Firmengruppe Max Bögl)

Mooie mix

Volgens Rijnbeek is er een mooie wisselwerking tussen Max Bögl Nederland en Duitsland. “Doordat we bij Max Bögl veel aan productontwikkeling doen, kunnen we juist onze expertise aan de voorkant inbrengen, waarbij ontwerpvrijheid van grote toegevoegde waarde is.” Ririassa vult aan: “Wij tonen meer lef en proberen out-of-the-box te denken. Ook op het gebied van duurzaamheid werken we samen met Duitsland en geven we onder andere invulling aan MKI- en LCA-eisen die opdrachtgevers in hun contracten opnemen. Het is mooi om te zien hoe de teams in beide landen elkaar naar een hoger plan trekken.”

“Onze toegevoegde waarde zit in het feit dat we eigen producten ontwikkelen. Om in te spelen op de grote trends (duurzaamheid en mobiliteit) is het Transport System Bögl ontwikkeld. Een magneet zweefbaan, die stil, ruimtebesparend, emissiearm, flexibel en betrouwbaar functioneert. Een productontwikkeling voor de lange termijn, zowel op het gebied van personenvervoer als cargo.” 

Modulair Viaduct Bögl. (Beeld: Firmengruppe Max Bögl)

Modulair Viaduct Bögl

Ook noemt Rijnbeek de nieuwste productinnovatie Modulair Viaduct Bögl. “Vanuit de trend duurzaamheid en de grote vervangingsopgave waar we in Nederland voor staan, is dit product ontwikkeld.” Ririassa legt uit dat het modulaire, demontabele en circulaire viaduct het goed doet op het gebied van duurzaamheid en hergebruik van materialen. “Het viaduct bestaat volledig uit standaardelementen die zo gekozen zijn dat het op elke locatie toepasbaar is. Ook het betondek is modulair en direct te berijden (er wordt geen asfalt toegepast). Het viaduct is een stuk duurzamer, bevat minder materiaal, zorgt voor minder CO2-uitstoot en daarmee heeft het een lagere MKI-waarde.” Rijnbeek: “Juist met een gestandaardiseerd systeem ligt het tempo hoger en is de bouwtijd op locatie significant korter. Ook kunnen we beter omgaan met de schaarste van goede vakmensen, hebben we minder materialen nodig en veroorzaken we minder omgevingsoverlast. Met onze onderscheidende producten en onze manier van denken geven we invulling aan maatschappelijke vraagstukken”, zegt hij tot besluit.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.