De aanleg van de Blankenburgverbinding bestaat uit meerdere onderdelen waarbij er voor elk onderdeel een op maat gemaakte aanpak nodig is. PERI heeft middels kennis, kunde en materiaal een bijdrage geleverd aan vier van de hoofdonderdelen. Bijna alle disciplines van het bedrijf kwamen dan ook aan bod. In totaliteit heeft PERI meer dan 17.000 m2 aan wandbekisting (VARIO en MAXIMO) geleverd en zijn er 300 trailers met materialen naar deze opdracht gegaan. Tijdens dit nog lopende project zijn systemen als de PERI UP, voor ondersteuningen, trappentorens en vlechtsteigers, VARIO, MAXIMO, TRIO voor wandbekistingen en VARIOKIT voor speciale oplossingen ingezet.
Zowel bij de bouw van de Hollandtunnel als de afzinkelementen van de Maasdeltatunnel heeft PERI de bekisting voor de wanden van het middentunnelkanaal geleverd, inclusief portaalwagens met hydraulische systemen. Het voordeel van dit systeem is dat men de kraan onafhankelijk kan bedienen en bewegen. Voor deze wanden is gebruikgemaakt van een enkelzijdige centerverankering. Een groot voordeel gezien de beperkt beschikbare bewegingsruimte. Bovendien is er geen kraan meer nodig om de wandbekisting te ontkisten en te verplaatsen. Dat bespaart onder andere manuren en geld.
PERI heeft daarnaast de wandbekisting voor de toeritten van het Middentunnelkanaal verzorgd. Om dit te kunnen realiseren is er een treinwagen gemaakt van het VARIOKIT-systeem. “Het VARIOKIT-systeem kan worden beschouwd als Meccano voor volwassenen”, zegt Rene van Zutven van PERI BeNeLux. “Het systeem is universeel en met de standaard onderdelen perfect in staat om kwalitatief hoogstaande (speciale) constructies te maken voor de civiele betonbouw. Het universele karakter maakt het systeem uitermate geschikt voor vele toepassingsmogelijkheden. Het is snel in te zetten en een grotendeels prefab voor te bereiden.” Bij de Maasdeltatunnel tot slot zijn de wanden zowel aan de noord- als zuidkant gerealiseerd met het PERI enkelzijdige MAXIMO-paneelbekistingssyteem. Ook dit heeft geleid tot een enorme tijdsbesparing.