Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmateriaal & bouwmachines
Specialist op de grens van land en water
Verboon Maasland beschikt over een hele hoge mate van vakkennis en een zeer creatieve en vindingrijke technische dienst die desgewenst materieel(stukken) aanpast op de plaatselijke situatie.

Specialist op de grens van land en water

Al meer dan 70 jaar ‘balanceert’ Verboon Maasland op de grens tussen land en water. “We houden sloten en vaarten bevaarbaar, ontgraven (soms hele diepe) bouwkuipen, verbeteren kades en voorzien in de aanleg van nieuwe natuur en speciale projecten in de infrastructuur”, zegt directeur Ruud van Wijk met gepaste trots. 

Verboon Maasland richt zich op drie vakgebieden: de Grond-, Weg- en Waterbouw (GWW), baggerwerken en specialistische projecten. “In de GWW werken we met name regionaal aan kadeverbeteringen, natuurontwikkeling, beschoeiingsprojecten en bijkomende infrastructuur”, verduidelijkt Van Wijk. “Zo zijn we heel actief in De Lier (Zuid-Holland) met het bouw- en woonrijp maken van percelen. Daarnaast realiseren we diverse waterbouwkundige constructies in en voor de gemeente Maasluis en zijn we nu bezig met de aanbesteding voor het opwaarderen van de Krimpenerwaard voor de provincie Zuid-Holland.”

Baggeren

Het baggermaterieel van Verboon Maasland wordt door heel Nederland ingezet met af en toe een uitstapje naar België. Van Wijk: “We leveren dan een bijdrage aan het verbeteren van de waterkwaliteit voor waterschappen en provincies. Momenteel zijn we in opdracht van KWS Romers bezig met het baggervrij maken en uitdiepen van het uitwateringskanaal Passagegeul in Zeeland. Daarbij voorzien we de kades tevens van nieuwe steenbestortingen. Binnenkort starten we met het uitbaggeren van het Mussel-Aa-kanaal in Groningen om de afvoercapaciteit weer op peil te brengen én de waterkwaliteit te verbeteren. Het overtollig slib wordt afgevoerd en in depots verder verwerkt. Daarnaast zijn we ook regelmatig actief met binnenstedelijk baggerwerk, waarvoor we speciale schuifboten in de vloot hebben.”

Het baggermaterieel van Verboon Maasland wordt door heel Nederland ingezet met af en toe een uitstapje naar België.

Creatief en vindingrijk

Over specialistisch materieel gesproken, Verboon Maasland beschikt volgens Van Wijk over een hele hoge mate van vakkennis en een zeer creatieve en vindingrijke technische dienst. “Niet zelden passen we ons materieel aan op de plaatselijke situatie. Een mooi voorbeeld daarvan vormen de aangepaste materieelstukken voor onze grote draadkraan die we ingezet hebben op de Blankenburgverbinding om tussen de vele steunpunten en stempels de bouwkuip te kunnen ontgraven. Een werk dat we scharen onder onze discipline ‘specialistische projecten’, net als onze bijdrage op het project A16 Groene Boog. Ook de bouwkuip van de parkeergarage Lammermarkt in Leiden was er één van de buitencategorie, eveneens een project dat werd gegund vanwege onze oplossingsgerichtheid.”

Elektrische landrupsdraadkraan

Verboon Maasland is in de volle breedte bezig om zich als bedrijf zo duurzaam mogelijk in te richten. “We investeren fors in emissieloos en -arm materieel, zoals onze 100% elektrische cutterzuiger die recent in gebruik is genomen of de volledig elektrisch aangedreven 105 tons draadkraan. Echt een grote jongen”, verzekert Van Wijk. “Het is de eerste landrupsdraadkraan van Nederland die elektrisch kan draaien op walstroom. De machine is overigens zodanig uitgevoerd dat we altijd met een back-up generator kunnen werken, mocht de walstroom niet aanwezig of toereikend zijn. En zo zijn we nog met een aantal investeringsplannen bezig om Verboon Maasland ook in de verre toekomst gezond te houden en de continuïteit en winstgevendheid te waarborgen.”     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.