Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmateriaal & bouwmachines
Specialist in infra-transport en begeleiding 
Zo’n 95% van het wagenpark van Transportbedrijf G. de Bruyn voldoet aan de laatste Euro VI-emissie-eisen.

Specialist in infra-transport en begeleiding 

Zo ook voor bouwconsortium BAAK op de Blankenburgverbinding. De inzet van materieel is afhankelijk van de fasering en varieert van vijf voertuigen tot soms wel vijfenveertig voertuigen. Een gesprek met directeur Joeri de Bruyn en accountmanager Ruud de Jong over de meerwaarde die het familiebedrijf kan bieden op dergelijke projecten.

Transportbedrijf G. de Bruyn heeft de afgelopen vijftig jaar de nodige expertise opgebouwd om het transport en de transportbegeleiding van infraprojecten volledig van A tot Z te verzorgen.

“We zijn gespecialiseerd in transport van alle wegenbouwmaterialen”, begint De Bruyn. “Dat varieert van zand en grind tot gebroken puin, (frees)asfalt en baggerslip tot de aan- en afvoer van alle losse stortmaterialen. We zijn dan ook vanaf dag één al bij de Blankenburgverbinding betrokken. Afhankelijk van de fasering zetten wij de juiste voertuigen in. Daarbij gaan we verder dan alleen het verzorgen van de ritten van A naar B. Nee, we denken mee met onze opdrachtgevers – in dit geval BAAK – met het efficiënt plannen van de ritten voor een zo duurzaam en economisch mogelijk transport. Grote aantallen ritten worden op de juiste manier en door de juiste mensen aangestuurd.”

Blankenburgtunnel; Cojan van Toor Professional Photography; G. de Bruyn Oudewater; GWW; Rotterdam

Jong wagenpark en getrainde chauffeurs

Over duurzaamheid gesproken, zo’n 95% van het wagenpark van Transportbedrijf G. de Bruyn voldoet aan de laatste Euro VI-emissie-eisen. “Al onze 83 voertuigen zijn uitgerust met een boordcomputer zodat we ze real-time kunnen volgen en achteraf kunnen aantonen of hetgeen in het voortraject is beloofd, ook wordt waargemaakt”, legt De Jong uit. “Waar nodig kunnen we tijdens het project bijsturen. Een deel van onze voertuigen blijft op de Blankenburgverbinding staan. Chauffeurs pendelen op en neer met hybride poule-auto’s. Ook dat komt weer ten goede aan de totale CO2-uitstoot van het project. Alle beetjes helpen.” De Bruyn vult aan: “Daarnaast trainen we onze medewerkers op het gebied van duurzame inzetbaarheid en hun rijgedrag om brandstof (en dus het milieu) te sparen. Niet alleen tijdens een rit, maar ook bijvoorbeeld om te voorkomen dat voertuigen onnodig lang stationair blijven draaien.”

Transportbedrijf G. de Bruyn heeft de afgelopen vijftig jaar de nodige expertise opgebouwd om het transport en de transportbegeleiding van infraprojecten volledig van A tot Z te verzorgen. “Onze kracht zit hem in de 24/7-beschikbaarheid”, benadrukt De Jong. “We zijn er als organisatie op ingericht om met onze honderd medewerkers dag en nacht te werken. Niet zelden voeren wij de regie over bijvoorbeeld een groot weekendwerk waarvoor 10 tot 15.000 ton asfalt moet worden af- en aangevoerd. Wij verzorgen de coördinatie, de planning, begeleiding en inzet van al het materieel, ook het inhuren van voertuigen bij derden. Hoe groter de uitdaging, hoe leuker het wordt.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.