Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Service en onderhoud van de Michiel de Ruijtertunnel
Alleen ’s nachts wordt de brug afgesloten.

Service en onderhoud van de Michiel de Ruijtertunnel

Tijdens en na de aanpassingen aan de Michiel de Ruijtertunnel neemt ÆVO – net als daarvoor – service & onderhoud van de elektrotechnische installaties op zich. 

Om die reden wil TunnelBeheerOrganisatie (TBO) van de gemeente Amsterdam dat onderhoudspartij ÆVO betrokken is. Wat gaat er gebeuren en hoe gaat dat gebeuren? Voorafgaand en tijdens de aanpassingen heeft het team van ÆVO een controlerende en adviserende taak. ENGIE demonteert de installaties in de tunnel en draagt deze dagelijks aan het einde van de nacht – na montage van de brandwerende platen – over aan de beheersorganisatie om deze te controleren en onderhoud te plegen. 

“Omdat wij verantwoordelijk zijn voor het volledige elektrotechnische onderhoud en alle voorkomende storingen – ook tijdens de ombouw – moeten we weten of de juiste materialen zijn toegepast en of alles goed te onderhouden is”, vertelt Ben de Bakker, projectmanager van ÆVO. “Bovendien zijn tijdens de ombouw ook onze reguliere onderhoudsmensen aan het werk”, vult Youri Besse, projectleider van ÆVO, aan. “Ook van hun activiteiten moeten we op de hoogte zijn om de veiligheid te kunnen garanderen.”

Daarbovenop is ÆVO verantwoordelijk voor de review van alle plannen waaronder de uitvoeringsplanning. De Bakker: “Deze uitdaging zit niet in technische hoogstandjes, maar in de coördinatie en afstemming. Wij controleren mede of alle stakeholders – en dat zijn er veel – straks als een geoliede machine kunnen samenwerken.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.