Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Nieuwe variant offsetgiek voor benjamins van Franse constructeur

Nieuwe variant offsetgiek voor benjamins van Franse constructeur

Naast een meer conventionele 2-delige graafarm met bovenliggende knikcilinder voor traditionele toepassingen als graven of vrachtwagens laden is er tevens een speciale Mecalac-arm met offset-functie leverbaar voor meer divers werk.

Dat laatste is best bijzonder voor zulke compacte modellen. De 6MCR en 7MWR zijn immers de benjamins binnen het aanbod graafmachines van de Franse constructeur en hebben twee dan wel drie grotere typen boven zich. Mecalac geeft beide modellen zo nog meer onderscheidend vermogen mee. De MCR-serie valt op vanwege een op schrank­laders geïnspireerde onderwagen, waardoor de machine een rijsnelheid biedt van maar liefst 10 km/u. De MWR-reeks onderscheidt zich door een beduidend lager geplaatste cabine, waarbij de brandstoftank in de onderwagen is ondergebracht. Dit resulteert in een ongeziene stabiliteit.

Hoewel de 7MWR nog niet zo lang op de markt is, heeft Mecalac ook de serie graafmachines op banden door de verbetermolen gehaald.

Flink opgefrist

Mecalac heeft de MCR- en MWR-modellen vorig jaar flink opgefrist. Behalve een iets ander design met een wat scherper lijnenspel is ook de interface voor het beeldscherm onderhanden genomen. De machines zijn zodoende nog intuïtiever te bedienen en geven de machinist nog meer feedback. Onder de motorkap huist een 55,4 kW (75 pk) sterke Deutz krachtbron, die 260 Nm aan koppel levert en voldoet aan de Stage V emissienorm. Dankzij de beweeglijkheid van de Mecalac graafarm, die tot 130° naar achteren vouwt, koppelen de 6-tons rupsgraver en 7-tons bandenkraan maximale stabiliteit aan optimale handling.

Mecalac voegt sinds kort nog een tweede giekvariant toe aan de twee meest compacte graafmachines uit het gamma. Dit alternatief stelt verdeler Matermaco Group in staat om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de behoeften van de gebruiker. In de nieuwe configuratie bevindt de knikcilinder zich boven het middelste giekdeel en niet er onder, zoals bij de Mecalac-arm. Dit verschil resulteert in een grotere openingshoek, snellere bewegingen en meer doordringingskracht. De uitrusting van de graafarm heeft dezelfde afmetingen als die van de Mecalac-arm en is dus te gebruiken met zowel graaf- of laadbakken als palletvorken.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.