Platform over civiele techniek & infrastructuur
Nieuws

Nieuw informatiecentrum Nering Bögel mag gezien én gebruikt worden!

Groep-NB
Vlnr: Henk Stals, Martijn Heldens, Adolf Kainama en Henrie van Geneijgen.

Tekst | Jan Mol

Beeld | Draeckensteijn Media

2 juni 2022 Leestijd 7 minuten

Deel dit artikel

Showroom, kennis- en opleidingscentrum met de grootste zorg gerealiseerd

Vier trotse medewerkers begroeten ons, wanneer we de kersvers geopende showroom annex opleidingscentrum in Weert betreden. Nering Bögel heeft er geen gras over laten groeien: de schitterend ingerichte ruimte nodigt uit om kennis te nemen van alles wat ’s lands grootste ontwikkelaar en producent van innovatieve oplossingen voor een optimale infrastructuur te bieden heeft. 

De techniek kan ‘droog’ gedemonstreerd worden.

Nering Bögel is onder andere gespecialiseerd in afvoerputten en -goten, goten en roosters, vloerluiken, afdekkingen, kolken en putafdekkingen, terugslagkleppen, spindelschuiven, en olie- en vetafscheiders. Het mooiste is dat de meeste producten nu ‘live’ staan opgesteld, klaar om bekeken, aangeraakt en gedemonstreerd te worden. Zoals alles bij Nering Bögel gedaan wordt, is ook dit nieuwe informatiecentrum tot stand gekomen in een ‘joint effort’. De mannen achter dit interne project: Henrie van Geneijgen, accountmanager, Martijn Heldens, projectmanager, Adolf Kainama, accountmanager en Henk Stals, hoofd techniek. 

Iedereen is hier welkom

Goed gastheerschap is Nering Bögel niet vreemd, dat bewijst ook het nieuwe Informatiecentrum. “Iedereen is hier welkom”, opent Henrie het gesprek. “Onze klanten, hun klanten, beslissers bij overheden, het bedrijfsleven en bovenal scholen, die hun leerlingen in het echt kennis willen laten maken met onze ‘waterwereld’.” Heel vroeger beschikte Nering Bögel over een kleine showroom, voor in het kantoor. “Daarmee deden we onszelf tekort. In 2011 bouwden we onze eerste presentatieruimte hier op ons terrein. Daarmee veranderde ook de doelstelling van de ruimte, we konden klanten uitnodigen. Samen met partnerbedrijven gaven we presentaties en lezingen. Dat evolueerde in complete cursusdagen voor bijvoorbeeld gemeentes, bedrijven en scholen. Ook werd de ruimte gebruikt voor interne opleidingen. Dat dat een schot in de roos was, bleek uit het feit dat we voortdurend aanloop hadden en dat uit het hele land.”

Uiteraard ontbreekt Lau niet in de showroom.

Tijd voor een herinrichting

Nering Bögel vond het tijd voor een herinrichting van de showroom/presentatieruimte. Martijn: “Henrie, Adolf en ik zijn om de tafel gaan zitten om te bepalen waar de wensen en behoeften van onze klanten liggen, als het aankomt op de inrichting van deze ruimte. We hebben eerst alles wat er in de ruimte stond verwijderd, om met een schone lei te kunnen beginnen. De markt is veranderd, was onze conclusie. Er is meer vraag naar custom oplossingen in afscheiders bijvoorbeeld.” Henrie vult aan: “Vroeger lag in deze ruimte de focus op kolken en putranden, het stond er vol mee. Nu laten we een totaalplaatje zien.” Adolf voegt toe: “Neem een modern distributiecentrum als voorbeeld. Daaronder bevindt zich een complete ondergrondse infrastructuur, waarin maar liefst 8 van onze productgroepen samenkomen. Hier kunnen we exact laten zien welke dat zijn.”

Er is gekozen voor een zo breed mogelijke tentoonstelling van producten.

Van plan naar probleemoplossing

“Toen ik hier 17 jaar geleden begon, kwamen opdrachtgevers met plannen binnenlopen. Vandaag komen ze met een probleem aanzetten, waarvoor een -al dan niet maatwerk- oplossing gezocht wordt. Vanuit de probleemoplossing schrijven we graag met hen mee aan een plan. Veel van dit soort plannen zijn in deze ruimte vormgegeven en daar zijn we allemaal trots op”, schetst Henrie. Een groot verschil met vroeger is dat de werking van producten live beleefd kan worden. Daar komt Henk als technisch man in beeld: “De drie heren kwamen met vragen aan mijn bureau, om bepaalde producten werkend te kunnen tonen. Dat was een mooie uitdaging, maar het is gelukt. Veel producten hebben nu een ‘droge’ functionaliteit. Met een druk op de knop kun je laten zien hoe iets technisch werkt. Dat is voor de klant zeer verhelderend.”

Bovenal is het informatiecentrum een gastvrije plek.

Nering Bögel deelt met liefde de kennis die het bedrijf rijk is. Adolf: “Soms worden we vanwege onze kennis in een bouwteam gehaald, of opdrachtgevers benaderen ons, omdat ze door de vele regels, wetten en vergunningen door de bomen het bos niet meer zien. Een opdrachtgever of aannemer waardeert het hele spectrum aan afwateringsoplossingen. Het gaat al lang niet meer om een standaard olieafscheider of kolk.” Martijn vervolgt: “Onze kracht is om op iedere klantvraag te acteren en vanuit de juiste expertise vragen te stellen. Wij brengen ervaring uit de praktijk mee aan tafel en denken niet in problemen, maar uitdagingen.”

Tastbare expertise

De nieuwe ruimte maakt de expertise van het Weertse bedrijf tastbaar. “Sommige inkopers hebben nog nooit een kolk van dichtbij gezien. Wanneer ze een kijkje nemen in ons eigen laboratorium -aangrenzend aan de showroom- dan vallen er weleens monden open van verbazing. Hier komt alles samen en wordt alles helder”, aldus Henrie. “We bieden persoonlijke aandacht en meerwaarde en ‘leven ons eigen product’ en tonen alles wat we doen met trots”, zegt Adolf tot besluit.

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Frank Wekking

Projectmanager

Meer online zichtbaarheid creëren via Grond/Weg/Waterbouw? Neem contact met mij op.

0%

    Stuur ons een bericht