Platform over civiele techniek & infrastructuur

Archieven

Contractbeheerder Wegen

gemeente-Rheden
Lees het gehele artikel

Rheden │ 32-36 uur per week │ MBO+ │ max. € 3.732,- bij 36 uur (schaal 8)

Als contractbeheerder wegen werk je samen met de beheerders van de andere vakgroepen aan het beheer en de (her-)inrichting van de openbare ruimte. Dit doe je op basis van de beheerplannen en de vastgestelde kaders. Je organiseert samen met de andere beheerders dat de openbare verlichting, VRI, kunstwerken en overig wegmeubilair op het afgesproken niveau functioneren. Dit doen we effectief, sociaal en duurzaam!

Wat ga je doen?

  • Je bereidt civieltechnische projecten voor.
  • Je voert globale voorverkenningen uit van civieltechnische projecten.
  • Je begeleidt adviesbureaus bij de voorbereiding van civieltechnische werken.
  • Je draagt bij aan aanbestedingen van diverse contracten van de verzorging en onderhoud wegen.
  • Je verwerkt datagegevens in ons beheersysteem.
  • Je beheert de contracten van onder andere openbare verlichting, VRI en kunstwerken.
  • Je behandelt meldingen inzake de openbare ruimte.
  • Je adviseert bij aanvragen inrit- en objectvergunningen.
  • Je coördineert mede de gladheidsbestrijding in de maanden november tot en met april.

Wie zijn wij?

Het team Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) bestaat uit de vakgroepen Wegen en Verkeer, Water en Riolering, Groen, Spelen- en Landschap, Bodem en Ondergrond en Projecten en geeft invulling aan de inrichting en het beheer van een aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving in de gemeente Rheden.

Wat bieden wij jou?

  • Een salaris van maximaal € 3.732,- bruto per maand voor 36 uur per week (salarisschaal 8).
  • Een jaarcontract met de intentie om deze daarna om te zetten naar een vast contract.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je brutosalaris.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer (max. 60 km per dag) en/of een thuiswerkvergoeding van € 2,- netto per dag.
  • Mogelijkheid tot thuiswerken met flexibele werktijden.
  • Een thuiswerkbudget van max. € 550,- voor het inrichten van je thuiswerkplek.
  • Een smartphone en laptop in bruikleen om je werk uit te voeren.
  • Toegang tot een groot aanbod (online) trainingen via de Rheden Academie.

Herken jij jezelf hierin?

Je bent een (beginnend) professional met een stevige persoonlijkheid. Je bent zowel een teamspeler als in staat om zelfstandig te werken. Je hebt affiniteit met plannen en organiseren en het prioriteren van doelen voor jezelf en anderen. Je bent in staat interne en externe partijen bij elkaar te brengen. Je werkt doelgericht, bent nieuwsgierig en vindt het leuk om je op andere kennisgebieden te ontwikkelen. Wij zoeken een proactieve collega die graag het voortouw neemt. Dat doe je pragmatisch, creatief en resultaatgericht.

Verder heb je:

  • Minimaal een afgeronde opleiding richting civiele techniek.
  • MBO+ werk- en denkniveau.
  • Bij voorkeur meerdere jaren ervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente.  
  • Goede digitale vaardigheden en bij voorkeur kennis van of ervaring met RAW-systematiek.
  • Affiniteit met inwonersparticipatie.

Mocht je nog niet over de nodige kennis of ervaring beschikken. Geen probleem! Starters of jonge professionals worden van harte uitgenodigd te solliciteren! Wij zijn bereid om in jouw persoonlijke ontwikkeling te investeren.  

Waar kom je te werken?

De gemeente Rheden is een klantgerichte organisatie waarin onze kernwaarden Samen, Trots, Eigenaarschap, Resultaat en Klant (STERK) centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog.

Bij de gemeente Rheden werken ongeveer 470 collega’s. We bieden volop ontwikkelingsmogelijkheden, werken in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied, zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. We houden van een informele werksfeer en hebben interesse in de mens achter de collega. We werken daarnaast hybride: op onze tijdelijke locatie in Velp of vanuit huis. Naar verwachting verhuizen we in 2024 naar ons nieuwe gemeentehuis in De Steeg.

Hoe solliciteer je?

De vacature staat open tot 15 februari 2023 maar…  interessante kandidaten worden eerder uitgenodigd voor een kennismaking. Mocht hier een goede match uit komen dan kan dit betekenen dat de vacature eerder sluit.

Herken jij je in het gevraagde profiel en ben je enthousiast geworden? Wacht dan niet langer en solliciteer dan via onze sollicitatiepagina op www.werkeningelderland.nl.  

Heb je nog vragen? Neem contact op met Emiel Verhaaf, beheerder, via telefoonnummer 06-5216 9948 of met Richard Jansen, teammanager IBOR via telefoonnummer 06-5381 6036.

Senior Projectleider Civiele Techniek

gemeente-Rheden
Lees het gehele artikel

Rheden │ 36 uur │ HBO │ max. € 5.021,- bij 36 uur (schaal 10A)

Jouw team

Het team Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR)  bestaat uit de vakgroepen Wegen en Verkeer, Water en Riolering, Groen, Spelen- en Landschap, Bodem en Ondergrond en Projecten en geeft invulling aan de inrichting en het beheer van een aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving in de gemeente Rheden.

Jouw invloed

Als senior projectleider ben je het eerste aanspreekpunt voor de teammanager IBOR, medewerkers van de vakgroep Projecten en de (beleids-)medewerkers van andere vakgroepen. Je bent verantwoordelijk voor de taakverdeling, de planning en de voortgang van de werkzaamheden van de vakgroep Projecten. Je stelt daarbij de prioriteiten en lost knelpunten op of stimuleert dat collega’s zelf knelpunten oplossen. Daarbij heb je oog voor bestuurlijke toezeggingen en bewaak je de invulling en uitvoering daarvan en adviseer je de teammanager.

Verder:

  • Ben je verantwoordelijk voor het opleveren van de afgesproken projectresultaten binnen de gestelde randvoorwaarden (GOTIK).
  • Verzorg je tevens de uitvoeringsbegeleiding via de “Directie UAV” en stuur je op basis hiervan de aannemer aan bij het uitvoeren van de werkzaamheden.
  • Geef je leiding aan het projectteam en onderhoud (pro)actief contact met de opdrachtgever.
  • Breng je de benodigde mensen en middelen in kaart en stel je gezamenlijk met het projectteam het projectplan op.
  • Zorg je voor de teamspirit, coaching en ondersteuning van de teamleden.
  • Voer je organisatie breed overleg en onderhandel je met vertegenwoordigers van intern- en extern betrokken partijen.
  • Pak je zaken P-matig aan, evalueer je projecten en draag je bij aan de verdere professionalisering van het projectmatig werken binnen onze gemeente.
  • Verbind je en leg je daar waar nodig verbanden met de andere organisatorische eenheden om integraliteit tot stand te brengen en te borgen.
  • Verbind je als aanspreekpunt inwoners, bedrijven en instellingen met onze gemeente om ons motto “gastheerschap” inhoud te geven.

Jouw achtergrond

Als senior projectleider ben je een stevige persoonlijkheid met goede analytische vaardigheden en maak je het verschil. Je brengt interne en externe partijen bij elkaar en werkt doelgericht. Dit doe je door proactief wensen en behoeften te onderzoeken en hiernaar te handelen. Als persoon ben je besluitvaardig en creëer je daartoe draagkracht, zowel binnen als buiten de organisatie.

Verder:

  • Heb je HBO werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding richting civiele techniek.
  • Heb je minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie bij de lokale overheid. Affiniteit met wegen, riolering, openbaar groen en water.
  • Heb je ervaring met integraal- en projectmatig (samen-)werken.

Wij bieden jou

  • Een salaris van max. € 5.021,- bruto o.b.v. 36 uur (functieschaal 10A).
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je brutosalaris.
  • Een smartphone en laptop in bruikleen om je werk uit te voeren.
  • Toegang tot diverse (online) trainingen via de Rheden Academie.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer (max. 60 km per dag) en/of thuiswerkvergoeding (€ 2,- per dag).
  • Een thuiswerkbudget van € 550,- voor het inrichten van je thuiswerkplek.
  • Hybride werken: op onze tijdelijke locatie in Velp of vanuit huis.
  • Naar verwachting verhuizen we in 2024 naar een prachtig en duurzaam nieuw gemeentehuis in De Steeg op de grens van de IJssel en de Veluwe. Deels opgetrokken en ingericht met gebiedseigen materialen.
  • De kans om je lunchpauze of een afspraak te houden in de mooiste en afwisselende omgeving van Nederland met de Veluwezoom en de Posbank.
  • Een jaarcontract met de intentie om deze daarna om te zetten naar een vast contract.

Procedure

De vacature staat open tot 27 februari 2023 maar…  interessante kandidaten worden eerder uitgenodigd voor een kennismaking. Mocht hier een goede match uit komen dan kan dit betekenen dat de vacature eerder sluit. Graag ontvangen we je sollicitatie uitsluitend via de portal van www.werkeningelderland.nl. Neem voor meer informatie over deze functie contact op met Richard Jansen, teammanager IBOR via 06 – 302 541 83.

Solliciteren

Herken jij je in het gevraagde profiel en ben je enthousiast geworden? Wacht dan niet langer en solliciteer dan via onze sollicitatiepagina op www.werkeningelderland.nl.  

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Projectmanager Civiel Techniek, Openbare Ruimte, Wegen, Riolering, Openbaar Groen, Water, Coach, Overheid

Senior Adviseur Water en Riolering

gemeente-Rheden
Lees het gehele artikel

Het team Woon en Leefomgeving (WEL) bestaat uit de vakgroepen Wegen en Verkeer, Water en Riolering, Groen, Spelen- en Landschap, Bodem en Ondergrond en Projecten en geeft invulling aan de inrichting en het beheer van een aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving in onze gemeente.

Jouw invloed

Als senior adviseur Water en Riolering ben je het eerste aanspreekpunt voor de teammanager, medewerkers van de vakgroep Water en Riolering en de (beleids)medewerkers van de andere vakgroepen. Je stelt prioriteiten en lost knelpunten op of stimuleert dat medewerkers zelf de knelpunten oplossen. Het bewaken van de uitvoering van werkzaamheden voor de portefeuille is tevens bij jou belegd. Daarbij heb je oog voor bestuurlijke toezeggingen en bewaak je de invulling en uitvoering daarvan en adviseer je de teammanager hierover.

Verder:

  • Heb je een actieve rol in de ontwikkeling en verdere professionalisering van diverse thema’s, zoals klimaat, energie en grondstoffen uit (afval)water halen, verminderen van gezondheidsrisico’s en het implementeren van het thema water en riolering in de Omgevingswet en de regionale samenwerking.
  • Werk je nauw samen met de beleidsmedewerker klimaatadaptatie en andere collega’s uit de waterketen.
  • Ben je met de vakgroep medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van het samenhangend beleid voor de waterketen. Dit is o.a. binnen het vastgestelde Watertakenplan Olburgen (WTPO) en het Deltaplan Ruimtelijke Adaptatie (DPRA).
  • Draag je zorg voor de uitwerking en implementatie in nieuwe ruimtelijke en herinrichtingsprojecten.
  • Ben je budgetverantwoordelijke voor de beheer- en investeringsbudgetten en lever je een bijdrage aan de Planning & Control-cyclus.
  • Werk je binnen het team WEL nauw samen met de senior beheerder openbare ruimte en senior projectleider.
  • Ben je opdrachtgever voor het Systeemoverzicht Stedelijk Water (SSW) en voor een aantal projecten vanuit het WTPO.

Jouw achtergrond

Je bent een ervaren en pragmatische adviseur die doorpakt en daadkracht toont en integraal kan samenwerken met de verschillende andere beleidsdisciplines, projectleiders, beheerders en ketenpartners. Je hebt een heldere visie op het beleid voor water en riolering. Iemand die de grote lijnen uitzet en individuele spelers aanspreekt op hun bijdrage. Je weet hoe de complexe financiële kostendekking voor de riolering (riool en waterzorgheffing) is opgebouwd en daar gevraagd en ongevraagd over adviseren waarbij je alle stakeholders in het vizier hebt en hen er tijdig bij betrekt.

Verder heb je:

  • Een afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Civiele Techniek of Watermanagement.
  • Kennis van kilmaatadaptie, de waterketen en de samenhang met de maatschappelijke opgaven van nu en de toekomst.
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden om bijvoorbeeld een collegevoorstel- of memo op te stellen.
  • Affiniteit met financiën en de Planning & Control-cyclus.
  • Ervaring met integraal- en projectmatig werken.
  • Verantwoordelijkheidsgevoel en een oplossingsgerichte houding.

Wij bieden jou

Een salaris in functieschaal 10A (max. € 5.021,- bruto o.b.v. 36 uur). Daarnaast kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden, zoals:

  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je brutosalaris.
  • Een smartphone en laptop.
  • Ontwikkelmogelijkheden middels een eigen Rheden Academie met toegang tot diverse (online) trainingen.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer en/of thuiswerkvergoeding.
  • Mogelijkheid tot thuiswerken met flexibele werktijden en een thuiswerkbudget voor het inrichten van je thuiswerkplek.
  • Een jaarcontract met de intentie om deze daarna om te zetten naar een vast contract.
  • Een nieuw gemeentehuis in 2024 in De Steeg. Daarom werken we tot die tijd hybride, ofwel op onze tijdelijke locatie aan de President Kennedylaan in Velp of vanuit huis.

Solliciteren

Herken jij je in het gevraagde profiel en ben je enthousiast geworden? Solliciteer dan vóór 29 november 2022 via onze sollicitatiepagina op www.werkeningelderland.nl.  

Meer weten?

Neem voor meer informatie over deze functie contact op met Richard Jansen, teammanager WEL via 06 – 538 160 36.

Procedure

We wachten de sluitingsdatum niet af. Als wij jou geschikt vinden, nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek. Deze zal in overleg met jou worden gepland.

    Stuur ons een bericht