Platform over civiele techniek & infrastructuur

Archieven

Wijkbeheerder (m/v/x)

Apeldoorn
Lees het gehele artikel

Bevoegd voor het dagelijks beheer en onderhoud van de openbare ruimte én leidinggeven aan zo’n 20 collega’s: jij doet het!

Deze vacature van Wijkbeheerder (36 uur) is jou op het lijf geschreven als je:

  • gebiedsgericht samen met bewoners integraal wil werken aan een schoon, heel en veilige wijk.
  • een combinatie tussen leidinggeven aan zo’n 20 inclusieve collega’s en inhoud wel ziet zitten.
  • zowel binnen als buiten op pad wilt zijn. 

Dit ga je doen

Buurtbewoners hebben last van een boom die in de straat jouw verharding opdrukt en dit levert een gevaarlijke situatie op, maar gemeente Apeldoorn kapt geen gezonde bomen. Wat doe je dan? Zomaar een vraag die op jouw bordje terecht kan komen. Het dagelijks beheer en onderhoud van de openbare ruimte van een stadsdeel in Apeldoorn ligt namelijk integraal bij jou in goede handen. Jij bent operationeel integraal verantwoordelijk voor een schoon, heel en veilige wijk. En voor wijk- en buurtraden ben jij hét aanspreekpunt op het gebied van beheer en onderhoud van de openbare ruimte. De werkzaamheden worden uitgevoerd door medewerkers in eigen dienst, de sociale werkvoorziening en door derden. Een slordige wijk of gevaarlijke situaties door bijvoorbeeld loszittende tegels of te hoge struiken? Not on your watch! Concreet betekent dit dat je:

  • leidinggeeft aan 15 tot 20 medewerkers. Je coacht en begeleidt medewerkers in de uitvoering en bevordert hun kennis en kwaliteitsniveau. Je draagt zorg voor de HR-cyclus en ziekteverzuimbegeleiding.
  • bevoegd bent voor de budgetten die toegewezen zijn aan jouw unit en je hierover in de bedrijfsvoering verantwoordt.
  • knelpunten signaleert en meldingen afhandelt. Natuurlijk kom je dan ook meteen met integrale oplossingen en adviezen op het gebied van onderhoud en beheer. Denk aan een advies geven over een uitwegaanvraag in jouw wijk.
  • participeert in het wijkbeheerdersoverleg en intensief werk- en afstemmingsoverleg voert met wijk- en/of buurtraden.
  • een toetsende en controlerende rol op je neemt bij vergunningen in jouw wijk.
  • adviseert bij (her)inrichtingsprojecten in de beheergroep en participatieprojecten.

“Dankzij het goede werk van de wijkbeheerder kunnen mijn buren en ik prettig wonen! Het is fijn om een vast gezicht en aanspreekpunt te hebben in de wijk. Hij bereidt de vergaderingen goed voor zodat we snel kunnen schakelen als we in gesprek zijn over onze wensen en behoeftes. Ik kijk uit naar een fijne samenwerking!” – aldus bewoner Jan

Werken voor Apeldoorn…

…betekent werken voor een open en ambitieuze organisatie. Met 162.000 inwoners zijn we de 11e gemeente van Nederland. Met zo’n 1.350 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als comfortabele gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Genoeg uitdagingen voor jou en jouw unit dus! Het onderhoud in de wijk wordt uitgevoerd door zowel aannemers als eigen personeel in grijs, groen, blauw en schoon. Jouw unit bestaat uit 15 tot 20 collega’s en de sfeer is goed, er is een hoge betrokkenheid bij het werk, met een goede motivatie en veel daad- en slagkracht. Daarnaast werk je als wijkbeheerder nauw samen met de regisseur openbare ruimte en met de andere vier wijkbeheerders binnen het team Zuid & Buitengebied. Binnen de afdeling Beheer & Onderhoud werk je samen met team Bovenwijks Beheer en team Noord & Centrum. Ook werk je samen met projectleiders, vakspecialisten en werkvoorbereiders aan de projecten, die binnen jouw stadsdeel Zuid West worden uitgevoerd. En laten we vooral de bewoners niet vergeten! Want daar doe je het uiteindelijk voor.

Dit bieden we je

  • Een salaris van maximaal € 4.208,- bruto per maand (schaal 9, april 2022) op basis van 36 uur;
  • Een aanstelling voor 36 uur per week. In eerste instantie voor een jaar, met uitzicht op vast.
  • Een aantrekkelijke pensioenregeling;
  • 144 verlofuren;
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,45% bovenop je salaris. Dit zet je bijvoorbeeld in voor:
    • ontwikkeling;
    • vakantiegeld;
    • een eindejaarsuitkering;
    • een reiskostenvergoeding;
    • extra verlofuren. 

Dit vragen we van je

Inhoudelijk én op het gebied van leidinggeven ben je sterk. Jouw empathisch vermogen en vermogen om snel te kunnen schakelen, zorgen ervoor dat je met alle niveaus goed kunt samenwerken. Jij bent trots op ‘jouw’ wijk en je zorgt er dan ook samen met je unit voor dat het beheer en onderhoud van de openbare ruimte piekfijn in orde is. Daarnaast heb je ook:

  • aantoonbaar hbo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur een hbo-diploma. En een technische opleiding richting integraal beheer en onderhoud van de openbare ruimte, zoals een civiele, groene of agrarische opleiding.
  • aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie, bijvoorbeeld je hebt op een soortgelijke functie gewerkt in de openbare ruimte. 
  • Je kernwaarde is; vakbekwaam, innovatief, betrouwbaar en communicatief vaardig samen werken.

Solliciteren?

Reageren kan tot 29 maart via de solliciteerknop. Heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met Machiel Wispels, teammanager Zuid & Buitengebied op 0618535549 of m.wispels@apeldoorn.nl.

Iedereen doet mee

De gemeente Apeldoorn is een inclusieve organisatie. We zijn ervan overtuigd dat we met een diverse organisatie beter zijn voorbereid op de ontwikkelingen in de samenleving. Naast je talent en kwaliteiten breng je ook je achtergrond en voorkeuren met je mee. Je bent welkom!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

    Stuur ons een bericht