Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmateriaal & bouwmachines
Het ViA15-project exact in beeld
Door de aanvullende informatie komen wegenbouwers tijdens de realisatiefase niet voor verrassingen te staan.

Het ViA15-project exact in beeld

“We zijn gespecialiseerd in non-destructief onderzoek naar de opbouw en staat van wegen”, vertelt Wilco Bouwmeester, directeur van De Wegenscanners. “Voor project ViA15 hebben we de diktes van het aanwezige asfalt en het ZOAB-pakket bepaald. Ook hebben we de kunstwerken nader onderzocht. Zo hebben we een onderzoek uitgevoerd naar de aanwezigheid en de staat van de stootplaten en tevens de asfaltdikte op het kunstwerk bepaald. Omdat onze data digitaal en geo-gerefereerd zijn vastgelegd kunnen we snel andere data koppelen. Zo hebben we de valgewichtdeflectiemetingen automatisch gekoppeld aan de verhardingsdiktes, wat het ontwerpproces versnelt. Door deze extra informatie kan GelreGroen het asfaltontwerp optimaliseren.”

Onderbouwde beslissingen

Dankzij de informatie van De Wegenscanners kan GelreGroen zich in detail voorbereiden op project ViA15 en komt zij tijdens de uitvoering niet voor verrassingen te staan. “GelreGroen heeft De Wegenscanners ingeschakeld, omdat Rijkswaterstaat deze informatie niet aanlevert in de tenderfase, terwijl er wel behoefte aan is”, weet Bouwmeester. “Wegenbouwers schrijven vaak in op een werk op basis van niet altijd recente informatie. Dat brengt risico’s met zich mee, terwijl de mogelijkheden er wel zijn om deze informatie in te winnen. Door deze compleet te leveren worden de risico’s verminderd in de realisatiefase. De data worden volledig digitaal aangeleverd en sluiten aan op diverse GIS-systemen. Deze vorm van digitalisering draagt enorm bij aan de efficiëntie bij onze opdrachtgevers.”     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.