Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmateriaal & bouwmachines
Het dak eraf in Leeuwarden. Professioneel en vooral veilig.
“We werken gefaseerd, om zo min mogelijk hinder voor de reizigers te veroorzaken.”

Het dak eraf in Leeuwarden. Professioneel en vooral veilig.

We spreken met Bart Pit, projectleider bij Bork. “Voor ons is dit ‘business as usual’, we hebben dan ook al de nodige ervaring opgedaan bij station Groningen. In Leeuwarden bestaan de werkzaamheden uit het verwijderen van de daken van de perrons, inclusief het hout, het dakleer, een aandeel polycarbonaat en enkele raampartijen.”

In Leeuwarden bestaan de werkzaamheden uit het verwijderen van de daken van de perrons, inclusief het hout, het dakleer, een aandeel polycarbonaat en enkele raampartijen.

Ten tijde van het interview rest alleen nog het verwijderen van het laatste deel van de hoge perronkappen. Pit: “We werken gefaseerd, om zo min mogelijk hinder voor de reizigers te veroorzaken. Veilig werken is hierbij van het allergrootste belang. Er wordt gewerkt volgens de Seveso-richtlijn voor veilig werken en onze mensen hebben examen gedaan, nadat ze de ProRail cursus Veilig Werken hebben gevolgd. Dat betekent dat we werken met een maximale veiligheid voor de reizigers, onze eigen mensen en die van de andere bedrijven ter plekke.”

Goed ingespeeld op elkaar

Bork Sloopwerken werkt veel voor zowel ProRail als Anton Rail & Infra. “We zijn goed op elkaar ingespeeld”, aldus Pit. “We zijn serieus in ons vak en verzorgen sloopprojecten tot en met het verantwoord afvoeren van de diverse materialen die vrijkomen. Zo zijn de bitumen en het hout afgevoerd naar speciale verwerkers met een specialisatie in deze materialen.”     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.