Platform over civiele techniek & infrastructuur
Nieuws

Het dak eraf in Leeuwarden. Professioneel en vooral veilig.

DSC03051 (2) kopiëren
“We werken gefaseerd, om zo min mogelijk hinder voor de reizigers te veroorzaken.”

Tekst | Jan Mol

Beeld | Egbert Gast

11 mei 2021 Leestijd 2 minuten

Deel dit artikel

We spreken met Bart Pit, projectleider bij Bork. “Voor ons is dit ‘business as usual’, we hebben dan ook al de nodige ervaring opgedaan bij station Groningen. In Leeuwarden bestaan de werkzaamheden uit het verwijderen van de daken van de perrons, inclusief het hout, het dakleer, een aandeel polycarbonaat en enkele raampartijen.”

In Leeuwarden bestaan de werkzaamheden uit het verwijderen van de daken van de perrons, inclusief het hout, het dakleer, een aandeel polycarbonaat en enkele raampartijen.

Ten tijde van het interview rest alleen nog het verwijderen van het laatste deel van de hoge perronkappen. Pit: “We werken gefaseerd, om zo min mogelijk hinder voor de reizigers te veroorzaken. Veilig werken is hierbij van het allergrootste belang. Er wordt gewerkt volgens de Seveso-richtlijn voor veilig werken en onze mensen hebben examen gedaan, nadat ze de ProRail cursus Veilig Werken hebben gevolgd. Dat betekent dat we werken met een maximale veiligheid voor de reizigers, onze eigen mensen en die van de andere bedrijven ter plekke.”

Goed ingespeeld op elkaar

Bork Sloopwerken werkt veel voor zowel ProRail als Anton Rail & Infra. “We zijn goed op elkaar ingespeeld”, aldus Pit. “We zijn serieus in ons vak en verzorgen sloopprojecten tot en met het verantwoord afvoeren van de diverse materialen die vrijkomen. Zo zijn de bitumen en het hout afgevoerd naar speciale verwerkers met een specialisatie in deze materialen.”     

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Grond/Weg/Waterbouw netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht