Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmateriaal & bouwmachines
Dynamisch verkeersmanagement onderdeel bij specialist in tijdelijke verkeersmaatregelen
Met de ontwikkeling van een nieuwe verkeersregelautomaat verzorgt BUKO Infrasupport het absolute totaalplaatje op het gebied van tijdelijke verkeersmaatregelen.

Dynamisch verkeersmanagement onderdeel bij specialist in tijdelijke verkeersmaatregelen

Een bedrijf dat gespecialiseerd is in het optimaliseren van doorstroming en veiligheid bij tijdelijke verkeerssituaties is BUKO Infrasupport. Sinds kort hebben ze een afdeling dynamisch verkeers-management die een nieuwe verkeersregelautomaat heeft ontwikkeld. Met deze toevoeging aan het productportfolio kan BUKO Infrasupport aan iedere wens van een wegbeheerder op het gebied van tijdelijke verkeersregelinstallaties voldoen.

Bij de vervangingswerkzaamheden aan de Maasboulevard in Rotterdam zijn de NEN gecertificeerde tijdelijke verkeersregelinstallaties van BUKO Infrasupport ingezet.

“Wij verzorgen daarmee het absolute totaalplaatje op het gebied van tijdelijke verkeersmaatregelen”, zegt Thijs Lamers, manager Dynamisch Verkeersmanagement bij BUKO Infrasupport. Het bedrijf begon in 2015 met tijdelijke verkeerslichten, toen viel dat nog onder de materieeldienst. In 2021 heeft Lamers Dynamisch Verkeersmanagement als gespecialiseerde afdeling binnen de organisatie opgezet.

Van permanent naar tijdelijk

BUKO Infrasupport onderscheidt zich op het gebied van afzettingen en omleidingen en verzorgt het complete plaatje aan tijdelijke verkeersmaatregelen. Voor ieder project en op elke locatie. Van advies en vergunningsaanvraag tot en met de uitvoering en monitoring. “Zodra er elektra, zoals verkeerslichten, om de hoek kwam kijken, werd dit veelal bij de materieeldienst onder gebracht. Met de juiste kennis in huis en de benodigde certificeringen, die we geheel zelfstandig hebben behaald, wordt het tijd dat we ook gaan roepen dat we dit kunnen bieden”, vindt Lamers. “We zijn gestart met een automaat van een Duitse fabrikant. Maar vanuit een toenemende vraag van netbeheerders naar de mogelijkheid om de tijdelijke installatie vanuit hun eigen verkeerscentrale te kunnen bedienen, hebben we in een automaat van Nederlandsfabricaat (Dynniq) geïnvesteerd. Zij leveren een permanente installatie die de standaard hiervoor in Nederland ondersteunt (CCOL en IVERA). Wij hebben deze installatie vervolgens geschikt gemaakt als tijdelijke oplossing.”

Vervanging verkeerslichten drukste kruispunten Rotterdam

Als onderdeel van de Top 10 grote werkzaamheden om Rotterdam bereikbaar, aantrekkelijk en veilig te houden, worden bij de Maasboulevard alle verkeerslichten vervangen. Het betreft de verkeerslichten op de kruispunten tussen de Schiedamsedijk en de Burgemeester Oudlaan, de drukste kruispunten van de stad. Om de doorstroming voor de weggebruikers tijdens de werkzaamheden te borgen, worden de NEN gecertificeerde tijdelijke verkeersregelinstallaties (VRI) van BUKO Infrasupport ingezet. “Met in totaal 71 verkeerslichten, 70 betonbakken, 4 tijdelijke zweepmasten, 3 automaten en 2 overspanningen op 10 meter hoogte over de trambaan, zijn de eerste drie kruispunten bij de Maasboulevard aangepakt. Een hele klus, waarbij diverse scenario’s zijn toegepast. Dankzij de aanwezige noodstroom blijft de tijdelijke VRI functioneren. Ook wanneer de spanning tijdens de vervanging van de bestaande kast wordt losgekoppeld”, zegt Lamers. “Een gedegen voorbereiding en de goede samenwerking tussen de mannen van dynamisch verkeersmanagement en de regiovestiging Rotterdam hebben dit werk tot een succes gemaakt. Begin 2022 worden de kruisingen met de Willem Ruyslaan, Burgemeester Oudlaan en Honingerdijk aangepakt. “Veiligheid staat bij ons altijd voorop en de klant centraal”, zegt Lamers en besluit: “Dankzij heldere afspraken en de juiste maatregelen kunnen werkzaamheden op projecten vlot verlopen en ondervindt het verkeer er zo min mogelijk hinder van. En daar is dit project maar weer een mooi voorbeeld van.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.