Platform over civiele techniek & infrastructuur
Thema's

Dezelfde regiobedrijven met grotere innovatieve kracht

ooms-dji_0145

22 februari 2019 Leestijd 7 minuten

Deel dit artikel

De échte klantvraag is belangrijk, dáár draait het om. Deze vraagstukken zijn vaak te groot en te complex voor één enkel bedrijfsonderdeel. Om de geïntegreerde vraag vanuit de klanten te kunnen blijven bedienen, heeft Strukton Civiel er voor gekozen haar krachten te bundelen.

Projecten in de infrastructuur vragen vakinhoudelijke kennis. Dat blijft. Maar technologische en maatschappelijke ontwikkelingen veranderen het werk. Data en data-analyse geven nieuwe inzichten in onderhoud en beheer. Innovaties bieden verrassende oplossingen voor bestaande uitdagingen. Duurzaamheid en circulariteit leiden tot alternatieve materialen en producten. De infrastructuur van vandaag is dus véél meer dan een technische oplossing. 

Iedereen zorgeloos op weg naar een volgende bestemming onder één naam
Jan-Willem Roos, rayonmanager bij Ooms Construction is aan het woord: “Vanaf 1 januari gaan Reef Infra, Ooms Construction, Rasenberg Infra en Colijn Beton- en Waterbouw verder als Strukton Civiel regio Noord & Oost, regio West en regio Zuid. Veel meer een eenheid dus en op die manier kunnen wij de juiste klantvraag altijd invullen. Een nieuwe naam, dezelfde gezichten, waarmee we onveranderd bij kunnen dragen aan een comfortabele en veilige infrastructuur in Nederland. We realiseren complexe projecten, met als resultaat dat bestemmingen weer bereikbaar zijn en dat knooppunten geen knelpunten meer zijn. Iedereen zorgeloos op weg naar een volgende bestemming, dát is ons doel. En als één Strukton Civiel zijn we daarin sterker. Daarom nu ook één naam.”

Strukton Civiel

Sloopwerk: zagen met een grote vloer-/wandzaag.

Landelijke dekking met dezelfde locale teams
Jan-Willem vervolgt: “Op deze manier zetten we koers naar nieuwe rollen en samenwerkingen, naar duurzaamheid en verantwoord ondernemerschap én korte lijnen binnen de organisatie en voor onze klanten. Ondanks de landelijke dekking, blijven onze lokale teams ongewijzigd, dat vinden wij belangrijk omdat veel klanten regionaal het eerste contact leggen. De expertise zit in de mensen die bij ons werken. Door deze kennis-synergie en integrale samenwerking, is het mogelijk dat onze klanten overal dezelfde professionele aanpak ervaren. Wij als organisatie, maar ook ik als persoon, vind het belangrijk dat we dicht bij de klant blijven, regionaal actief zijn en blijven, maar tegelijkertijd ook mee doen in grote integrale werken.”

Strukton Civiel

Storten van het beton ten behoeve van de versteviging van het dek met betrekking tot toekomstige indeling.

Hoornsebrug Purmerend
“De kracht van deze samenwerking bewijst zich bijvoorbeeld bij het complexe project de Hoornsebrug in Purmerend”, vult Ralf Keijser, projectmanager bij Ooms Construction, aan. De basculebrug uit de jaren zestig is verouderd en met name het VAL, het bewegings- en het besturingsdeel van de brug zijn aan vervanging toe. Ooms Construction is gevraagd het beweegbare deel van de brug in zijn geheel te vervangen. De door de tijd ontstane betonschade wordt gerepareerd en een nieuw leuningwerk wordt geplaatst. “Door het behoud van de bestaande brugkelder en aanbruggen inclusief fundering zijn, voor het vaststellen van de geschiktheid voor de nieuwe constructie, diverse onderzoeken, toetsen en een herberekening uitgevoerd. Wij zijn hierbij gebonden aan de kwaliteit van de bestaande constructie en maatvoering. Het is een aanzienlijke uitdaging om een brug te bouwen die voldoet aan de huidige wet- en regelgeving terwijl deze in het ‘oude jasje’ moet passen. Strukton Systems heeft de engineering en de uitvoering van de besturing van de brug uitgevoerd, Van Rens mobiliteit is verantwoordelijk voor het verkeersmanagement en Antea, een zusterbedrijf dat nauw samenwerkt met Strukton, zorgde voor het ontwerp. Het betonwerk en de asfaltwerkzaamheden zijn door Ooms Construction zelf uitgevoerd. We hebben alles met een 3d scan ingemeten waardoor een blauwdruk ontstond waarbinnen we zijn gaan ontwerpen. Bijzonder is ook de versterkte constructie van het stalen brugdek waardoor er een opwaardering van de verkeersklasse ontstaat. Daarmee is in de toekomst een andere indeling voor het verkeer op de brug mogelijk”, aldus Ralf. “Aan de beton- en staalconstructie wordt op locatie gewerkt. Ondertussen wordt er in de werkplaats gewerkt aan de nieuwe technische- en aandrijfinstallaties want ook deze waren aan vervanging toe. Door zo veel mogelijk te prefabriceren en alleen het assembleren op locatie te laten plaatsvinden, kan het hele traject, van sloop tot bouw, in slechts 12 weken gerealiseerd zijn. Hierdoor wordt de omgevingsoverlast tot een minimum beperkt. Risicomanagement, kennis en ervaring op het gebied van civiel, werktuigbouwkundige besturing en eigenlijk élke techniek die hierbij komt kijken, dat zijn disciplines die ruimschoots aanwezig zijn en als een rode draad door het werk lopen. De raakvlakken daartussen kunnen we goed beheersen met de juiste partijen, en daar zijn we trots op!”

Jan-Willem: “Met één naam zetten we opnieuw een grote stap naar een volledig geïntegreerde organisatie. Als één Strukton Civiel werken we steeds beter aan een leefbaar Nederland. En dat bepaalt onze koers.” 

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Grond/Weg/Waterbouw netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht