Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines
Compact, maar met veel kracht en tal van opties

Compact, maar met veel kracht en tal van opties

Yanmar lanceert met V7 en V7-HW zijn kleinste wielladers ooit

De nieuwe knik/oscillatieverbinding op de geheel nieuwe V7 en V7-HW (Heavy Weight) wielladers van Yanmar Compact Equipment houdt de totale machinehoogte onder de 2,5 meter, waardoor ze ideaal zijn voor gemakkelijk transport. 

Yanmar Compact Equipment (Yanmar CE) breidt zijn wielladerportfolio uit met de lancering van een gloednieuw duo kleine maar toch krachtige machines. Verwelkom de V7 en V7-HW (Heavy Weight). Dit dynamische tweetal vertegenwoordigt de kleinste wielladers in het productassortiment van Yanmar en is speciaal ontworpen om de snelle veranderende vraag en de zware eisen van de bouw, landschapsarchitectuur en verhuurtoepassingen voor te blijven.

Dankzij een slim gewricht dat articulatie met oscillatie combineert, kon de hoogte van de machine verlaagd worden tot minder dan 2,5 meter.

Ideale transporthoogte

Met een totale hoogte van minder dan 2,5 meter, een breedte van 1.850 mm (met bak) en een totale lengte van slechts 5.100 mm past de V7/V7-HW gemakkelijk in een standaardcontainer. Dit zorgt ervoor dat de transportmachines onder de voorgeschreven hoogtelimiet blijft van 4 meter, vastgesteld in de EU-richtlijnen.

De vierwielaangedreven V7 en V7-HW hebben beide een elektronisch geregelde aandrijflijn en een topsnelheid van 20 km/u. Deze is uit te breiden naar een maximum snelheid van 30 km/u. Klanten kunnen hun machines verder laten personaliseren door te kiezen uit een premium assortiment bandenmerken en -maten, waardoor de V7/V7-HW perfect geschikt is voor elke toepassing, ongeacht hoe zwaar het terrein is.

De vierwielaangedreven Yanmar V7 weegt 4.250 kg, rijdt optioneel 30 km/u en biedt met gemak 0,7 kuub bakinhoud.

 “De Yanmar CE V7, met zijn compacte afmetingen en indrukwekkende mogelijkheden, is de kleinste wiellader in het assortiment, met een gewicht variërend van 4.250 tot 4.450 kg. Deze machine is compleet opnieuw ontworpen, met een eigen Yanmar motor van 48 pk, een comfortabele cabine voorzien van een innovatieve display en joystick, en een eenvoudige bediening die hand in hand gaat met een maximale rijsnelheid van 30 km/uur”, vertelt Coen de Kok, verkoopadviseur bij Geert-Jan de Kok, officieel Yanmar-importeur voor Nederland.

Slim gewricht

In tegenstelling tot andere modellen in de Yanmar reeks zijn de nieuwe V7 en V7-HW ook uniek omdat ze geen externe oscillatie meer hebben en in plaats daarvan een slim gewricht hebben dat articulatie met oscillatie combineert, waardoor de hoogte van de machine verlaagd kon worden. De machines zijn ook een halve ton lichter dan de op een na grootste machines in het aanbod. Dit maakt ze uitzonderlijk wendbaar en daarmee ideaal in krappe ruimtes.

Of het nu gaat om het transporteren van materialen, het verplaatsen van ladingen, het heffen van pallets of het leggen dan wel opruimen van buizen, het kan allemaal met de V7. Dankzij de hydraulische snelwissel wisselt de machinist naadloos tussen bakken, vorken, veegmachine of wat dan ook. De veelzijdigheid gaat gepaard met een mechanisch bediende joystick voor nauwkeurige bediening van de hef- en bakcilinders. Voor hydraulische aanbouwdelen is een debiet van 63 l/min beschikbaar bij 250 bar werkdruk.

 De V7 en V7-HW hebben een bakinhoud van respectievelijk 700 en 800 liter. De Heavy Weight-uitvoering kan met 1.900 kg zo’n 150 kg méér tillen op de vorken en ook de kiplast ligt hoger: 3.250 tegenover 3.000 kg. Zware lasten zijn dus geen probleem voor deze lichte en wendbare modellen.

Optimaal comfort

Om de machinist maximaal comfort en veiligheid te bieden is de V7/V7-HW voorzien van een geheel nieuwe cabine met aan beide zijden een deur. De grote beglazing en het feit dat de uitlaatpijp is geïntegreerd in het contragewicht garanderen een goed zicht rondom. Grote spiegels en krachtige werklampen dragen bij aan de veiligheid, zeker nu het weer vroeger donker wordt. Het dakraam helpt de operator bij het dumpen op hoogte. 

Als kers op de taart hoeven eigenaars zich ook geen zorgen meer te maken over downtime. De V7/V7-HW is namelijk uitgerust met een Yanmar 4TNV86CT viercilinder turbodiesel. Naast de lage uitstoot van deze motor kan deze maar liefst 6.000 uur draaien zonder gepland onderhoud aan het dieselpartikelfilter. Dit is de perfecte uitkomst voor klanten die lange dagen maken in de bouw- of landbouwsector.

“In Nederland zoeken we naar machines die comfort en capaciteit combineren en de Yanmar V7, die wordt gebouwd in de fabriek in het Duitse Crailsheim, voldoet aan deze eisen. We hebben al de eerste aanvragen ontvangen en zijn zelf ook buitengewoon enthousiast geworden tijdens uitvoerige tests”, zegt Coen de Kok tot besluit. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.