Platform over civiele techniek & infrastructuur
Bruggen & Tunnels

Buitengewoon transport vereist buitengewone kennis en ervaring

IMG-20210111-WA0027 kopiëren
Tijdens de uitvoering zijn we in feite het verlengstuk van de uitvoerders van Heijmans

Tekst | Roel van Gils

Beeld | Prins Transport

13 april 2021 Leestijd 4 minuten

Deel dit artikel

Aan kennis en ervaring heeft het familiebedrijf uit 1875 (!) geen gebrek. Voor de realisatie van het nieuwe viaduct in het kader van het project Voltooiing Dubbele Rijbaanstelsel maakt ook hoofdaannemer Heijmans dankbaar gebruik van de diensten van Prins Transport en kan rekenen op 24/7 ondersteuning.

Al sinds het prille begin is Prins Transport betrokken bij het prestigieuze project over de A4. “We hebben geassisteerd bij de aanleg van het werkterrein met de aanvoer van containers en bouwketen vanuit andere locaties”, zegt Johan Prins. “Daarnaast staan we in voor het leveren en leggen van rijplaten en draglines. We verzorgen namelijk onder meer de complete logistiek van Woud BV, één van de spelers in de verhuur van rijplaten en dragline-schotten in Nederland verdeeld over de vestigingen in Noord-Holland en Brabant. Met onze op afstand bestuurbare vrachtwagens met autolaadkraan kunnen we de rijplaten en/of dragline-schotten in één beweging snel en efficiënt uitleggen. De chauffeur kan vanaf de kraan ook de vrachtwagen bedienen. Daarin zijn we redelijk uniek in Nederland.”

Al sinds het prille begin is Prins Transport betrokken bij het prestigieuze project over de A4.

Logistieke optimalisaties

“Tijdens de uitvoering zijn we in feite het verlengstuk van de uitvoerders van Heijmans”, vervolgt Prins. “We worden voor allerlei hand- en spandiensten ingeschakeld, zoals het rijden van bekistingsmateriaal, bewapening of een combinatie van beide, al dan niet in de avonden, nachten of weekenden. Dankzij onze jarenlange kennis en ervaring en vooral de zeer uitgebreide expertise in de bouw en infra weten we veelal logistieke optimalisaties te behalen. Zeker in complexe omgevingen is dat een pré, zoals hier ook op Schiphol waar we rekening moeten houden met stakeholders, waaronder niet alleen de luchthaven maar ook Rijkswaterstaat. We zijn in het bezit van alle benodigde vergunningen of weten de weg bij gemeentes, provincies of het Rijk voor het aanvragen ervan. Het feit dat we al zo lang actief zijn in de bouw en infra maakt dat een deel van ons materieel er ook op is aangepast. Zo beschikken we over een bakwagen met zware autolaadkraan om tot bepaalde gewichten volledig zelfvoorzienend te kunnen optreden en een telekraan uit te sparen. In dit geval wordt het bekistingsmateriaal voor de pilaren volledig met wapeningskorven prefab voorbereid op het werkterrein. Wij laden ze met onze zware autolaadkraan (115 ton/meter) en vervoeren ze naar de loslocatie. Dat scheelt ontzettend veel tijd en onnodige transportbewegingen.”

“Een zo efficiënt mogelijk logistiek proces, dat is waar wij onze opdrachtgevers in ontzorgen”, resumeert Prins. “En dat doen we nu al meer dan 140 jaar in binnen- en buitenland met gekwalificeerd personeel. De chauffeur en zijn truck vormen een speciaal duo, dat iedere uitzonderlijke klus aan kan.”  

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Grond/Weg/Waterbouw netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht