Platform over civiele techniek & infrastructuur
Nieuws

Betrouwbare camerabeveiliging van Kooi voorkomt diefstal en vandalisme

Voor elke situatie, elke locatie en elk project is er een passende beveiligingsoplossing.

Tekst | Kooi Security

Beeld | Kooi Security

10 mei 2022 Leestijd 6 minuten

Deel dit artikel

Kooi werd in 2010 opgericht als één van de eerste bedrijven die startte met oplossingen voor tijdelijke, mobiele camerabeveiliging. In eerste instantie was Kooi vooral actief in de windindustrie, maar al snel werd het bedrijf ook actief naar andere sectoren. Het hoofdkantoor is gevestigd in Drachten, Nederland. Naast Nederland heeft Kooi ook vestigingen in Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Oostenrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Ruim 180 medewerkers werken 24 uur per dag, 7 dagen per week samen om projecten te beveiligen.

Kooi biedt alle klanten toegang tot de 24/7kooi app en het customer portal. 

Vandalisme en diefstal voorkomen

Met de aanwezigheid van in eigen huis ontwikkelde mobiele camerabeveiligingssystemen, UFO’s (Unit For Observation) genaamd, worden diefstal en vandalisme op locatie voorkomen. Tijdens de bouwfase van projecten weten we dat er veel waardevolle materialen op locatie aanwezig zijn. Kabels, bouwmachines, gereedschappen, maar ook diesel zijn zeer gevoelig voor diefstal en vandalisme. Dit zorgt niet alleen voor hoge kosten, maar het kan ook vertraging van het project opleveren. Kooi biedt klanten de zekerheid van preventieve beveiliging en zorgt ervoor dat onbevoegden van uw terrein worden geweerd.

Innovatie en duurzaamheid zijn belangrijke thema’s voor Kooi. Op onze eigen afdeling Research & Development zijn specialisten altijd bezig om de producten te verbeteren. Zo zijn alle UFO’s uitgerust met een effectieve sirene en een spraakbericht. Dit schrikt al 99% van de indringers af. De camera’s werken met detectiegebieden die de gespecialiseerde centralisten in het Kooi Alarm Center instellen. Als er beweging wordt gedetecteerd, wordt de camera geactiveerd. De centralist maakt dan een analyse en onderneemt direct actie.

24/7 beschikbaar

Het Kooi Alarm Center maakt Kooi uniek. In deze EN 50518 gecertificeerde Particuliere Alarm Centrale (PAC) worden alle binnenkomende alarmen afgehandeld. Alleen de eigen systemen van Kooi zijn aangesloten op het Kooi Alarm Center. Dit zorgt voor een snelle respons op alle alarmen. Een binnenkomend alarm wordt binnen 13 seconden afgehandeld. De ervaren operators van het Kooi Alarm Center zijn 24/7 beschikbaar. Zonder deze specialisten zou de techniek niet zo effectief zijn. Een efficiënte combinatie van techniek en menskracht.

Samenwerking met de klant is essentieel. Kooi denkt mee met de klant, is een betrouwbare specialist en sparringpartner op het gebied van tijdelijk mobiel cameratoezicht. Zo pakt de organisatie niet alleen een rol als aanbieder van oplossingen, maar denkt actief mee met de klant en streeft naar duurzame klantrelaties.

Afgestemd op de behoeften van de klant

Voor elke situatie, elke locatie en elk project is er een passende beveiligingsoplossing. Samen met de klant bespreekt een ervaren adviseur de wensen en eisen en komt met een beveiligingsadvies. Voor terreinen waar geen stroomvoorziening is levert Kooi duurzame accessoires, zoals de Solar Power Unit, de Hybrid Power Box en de Powerbox. Deze accessoires zorgen ervoor dat de UFO altijd functioneert.

Inzicht in al uw projecten

Kooi biedt alle klanten toegang tot de 24/7kooi app en het customer portal. Hiermee kunnen klanten semi-live meekijken met beelden van alle projecten en de verschillende systemen die zich op de projecten bevinden. De klant kan ook de beveiligingstijden van het project aanpassen. Als men normaal gesproken van 07.00 uur ’s ochtends tot 17.00 uur ’s middags aan het werk is, dan is de camera actief van 17.00 uur ’s middags tot de volgende ochtend 07.00 uur. Als de klant eerder wil beginnen of later wil eindigen, of bijvoorbeeld bij feestdagen, dan kunnen de beveiligingstijden in de app aangepast worden. Hierdoor zijn er minder valse alarmen.

De klant wordt ’s nachts niet gebeld. Kooi handelt de hele situatie af. De volgende ochtend vindt de klant een uitgebreid incidentrapport per e-mail, in de 247kooi app en het customer portal. Dit gedetailleerde rapport bevat een beschrijving van de situatie en een overzicht van alle genomen acties. Hiermee ontzorgt Kooi de klant volledig.   

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Frank Wekking

Projectmanager

Meer online zichtbaarheid creëren via Grond/Weg/Waterbouw? Neem contact met mij op.

0%

    Stuur ons een bericht