Platform over civiele techniek, ondergrondse infra, energie, bouwmaterieel & bouwmachines

Archieven

Coördinator Ondergrondse Infra

Rheden logo_HR
Lees het gehele artikel

Velp | 36 uur per week | mbo/hbo | max. € 4.752,- (functieschaal 9)

Richard (manager): “Het wordt steeds drukker in de ondergrond. Naast de traditionele gas-, water- en elektra netwerken wordt steeds vaker een beroep op de ondergrond gedaan om deze te gebruiken voor datacommunicatie, energietransitie, klimaatadaptatie enzovoort. Voor mijn team ben ik op zoek naar een coördinator die de regie houdt op de bestaande en de uitbreidende ondergrondse netwerken in onze gemeente terwijl ze meegroeien met onze ambities en opgaven”.

Wat ga je doen?

Je staat voor de uitdaging om samen met jouw collega’s het in standhouden van kabels en leidingen en de aanleg van nieuwe kabels en leidingen in onze gemeente in goede banen te leiden. De functie is flink in beweging met de komst van de Energietransitie en alle woningbouwopgaven die onze gemeente kent. Daarnaast vragen de maatregelen uit het Gemeentelijke Watertakenplan de komende jaren veel energie op uitvoerend gebied. Door proactief samen te werken met de netbeheerders en een relatie op te bouwen kan je een actieve bijdrage leveren aan het actualiseren van relevante beleidsstukken en oog houden op de belangen van onze gemeente.

  • Je bent het aanspreekpunt voor (nuts)bedrijven en onze inwoners en draagt zorg voor een goede samenwerking en onderlinge afstemming in de uitvoering van de werkzaamheden.
  • Je bent voorzitter van het periodiek netbeheerdersoverleg en bewaakt de voortgang van de gemaakte afspraken met de (nuts)bedrijven en interne projectleiders over de planning en uitvoering van de werkzaamheden.
  • Je beheert en actualiseert het handboek kabels en leidingen.
  • Je levert input voor de AVOI en de legesverordening.
  • Je stemt gemeentelijke activiteiten in de openbare ruimte en de activiteiten en wensen van stakeholders binnen het thema kabels en leidingen op elkaar af.
  • Je werkt nauw samen met de toezichthouder kabels en leidingen.
  • Je bent voor wat betreft de ondergrondse infra, het aanspreekpunt voor de projectleiders civiel en neemt deel in de verschillende projectgroepen.
  • Je adviseert in diverse vergunningaanvragen met betrekking tot de ondergrondse infra.
  • Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van de aanvragen en vergunningen binnen het programma MOOR.


Wie zijn wij?

Je komt te werken bij de afdeling Leefomgeving met circa 200 medewerkers. Jouw thuisbasis is het team Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) met circa 30 collega’s. Het team bestaat uit de vakgroepen Groen-, Spelen- en Landschap, Wegen, Water en Riolering en Projecten. Deze functie hoort bij de vakgroep Wegen, die bestaat uit een senior beheerder, adviseur, twee wegbeheerders, werkvoorbereider, assistent beheerder en toezichthouder.

Emiel (adviseur): “Je bent de schakel tussen de gemeente en de netbeheerders op het gebied van ondergrondse infra en intern de schakel tussen beleid en uitvoering. Je zoekt samen naar de optimale oplossing gebaseerd op alle belangen”.

Wat bieden wij jou?

  • Een salaris van maximaal € 4.752,- bruto per maand voor 36 uur per week (functieschaal 9).
  • Deze functie wordt nog definitief ingedeeld in HR21.
  • Een jaarcontract met de intentie om deze daarna om te zetten naar een vast contract.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB kun je je arbeidsvoorwaarden gedeeltelijk en flexibel zelf samenstellen.
  • Mogelijkheid tot thuiswerken met flexibele werktijden.
  • Een thuiswerkbudget van € 550,- om je thuiswerkplek in te richten.
  • Een thuiswerkvergoeding van € 3,- netto per dag of reiskostenvergoeding (max. 60 km) wanneer je naar kantoor komt.
  • Een Rheden Academie met groot aanbod online trainingen- en cursussen.

Herken jij jezelf hierin?

Je herkent je in onze kernwaarden Oprecht nieuwsgierig, Experimenteren, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken. De juiste vaardigheden wegen in deze rol zwaarder dan de kennis die je meebrengt. Je bent een teamspeler en je kunt hoofdzaken onderscheiden van bijzaken. Je bent communicatief vaardig en in staat om met verschillende belangen om te gaan. Je kunt overtuigen op alle niveaus.

  • Minimaal een afgeronde mbo-opleiding.
  • Je hebt ervaring op het gebied van het ruimtelijke domein en ondergrondse infrastructuur.
  • Je hebt ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en kennis van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen.
  • Je hebt affiniteit met het beheer van de openbare ruimte.
  • Je hebt kennis van de Telecomwet, de AVOI, CROW 400 en 500, de Lig/Leg regeling en Nadeelcompensatieregeling en uitrol glasvezel.

Waar kom je te werken?

De gemeente Rheden met bijna 45.000 inwoners en 7 dorpskernen een prettige woon,- werk- en leefomgeving voor iedereen. In 2023 vierden we ons 450 jarig bestaan! De gemeentelijke organisatie is volop in ontwikkeling en zet zich met circa 475 medewerkers dagelijks in voor inwoners en ondernemers, bedrijven en instellingen en bezoekers.

In 2024 verhuizen we terug naar ons nieuwe circulair gebouwde gemeentehuis in De Steeg tussen de Veluwezoom en de uiterwaarden van de IJssel in. Het gemeentehuis is ruimtelijk hoogwaardig ingepast in deze omgeving en is compleet nieuw opgebouwd. Daar wil je graag werken! De ligging en het feit dat er in de gemeente zowel bebouwing, natuur, erfgoed als landgoederen aanwezig zijn, maken dat je werkomgeving iedere dag uitdagend en afwisselend is!

Hoe solliciteer je?

Je bent van harte welkom om je CV en (korte) motivatie te uploaden via onderstaande button.


Doe dit vóór 1 april 2024.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Meer informatie? Je bent van harte welkom voor een (digitale) kop koffie om eens kennis te maken! Bel, app of mail naar Richard Jansen, manager team IBOR, via 06 538 160 36 of r.jansen@rheden.nl.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.