Platform over civiele techniek & infrastructuur

Archieven

Directievoerder Riolering (toezichthouder)

Gemeente Eindhoven logo
Lees het gehele artikel

Ben jij de communicatief sterke vakspecialist die op alle vragen en meldingen van burgers over het riool een antwoord heeft en lijkt het jou daarnaast leuk om de operationele taken omtrent het rioolbeheer van Eindhoven voor je rekening te nemen?

Wat kom jij waarmaken voor Eindhoven?

De afdeling Stadsbeheer is hét centrale punt voor het beheer en onderhoud van alle openbare ruimte in Eindhoven, zowel boven- als ondergronds. Daarbij staan de inwoners, innovatie en duurzaamheid centraal. Wij voeren regie en de uitvoering is belegd bij verschillende marktpartijen. De afdeling kent een open cultuur met veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en initiatief.

Als directievoerder riolering heb je een binnen- en buitenfunctie in de verhouding van 50% – 50% en ondersteun je de (senior) beheerder riolering door toe te zien op de uitvoering van beheer- en onderhoudswerkzaamheden en door het zelfstandig in beeld brengen van onbekende stelsels en foutaansluitingen.

  • Je bent een sparringpartner op operationeel niveau voor de (senior) beheerder;
  • Je draagt zelfstandig zorg voor rioolaansluiting aanvragen. Je stemt deze aanvragen af met de aanvrager en de beleidsmedewerkers. Je gaat regelmatig naar buiten om de situatie te beoordelen en zet waar nodig opdrachten uit bij aannemers. Hierbij hou je toezicht op de uitvoering van het werk en zorgt na oplevering voor de financiële afhandeling en voor een persoonlijke terugkoppeling naar een melder (ook als een wens niet kan worden gerealiseerd);
  • Je ondersteund de bouwinspecteur op het rioleringsgebied;
  • Je ziet toe op de uitvoering van reinigings- en inspectiewerkzaamheden van de bijzondere voorzieningen en houdt toezicht op het onderhoud van gemalen en stuurt hierbij op de planning, kwaliteit en afrekening. Je bent in deze rol een echte troubleshooter;
  • Je brengt de nog onbekende leidingen op de sportparken in beeld en zorgt dat deze revisie wordt verwerkt in de beheersystemen;
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de aannemer en neemt deel aan bouwvergaderingen.


Collega Johan van Lijssel, Senior beheerder: “Ik ben er ontzettend trots op dat ik samen met een grote diversiteit aan toegewijde vakspecialisten zorgdraag voor de openbare ruimte van Eindhoven, waarbij plezier, collegialiteit, vrijheid en gezonde werk-privébalans centraal staan.”

Met wie doe je dat?

Afdeling stadsbeheer is functioneel ingedeeld in drie teams: planmatig beheer, curatief beheer en sport. De directievoerder riolering is onderdeel van team planmatig beheer en valt onder “kolom blauw”: collega’s die zich bezig houden met de technische instandhouding van systemen die zorgdragen voor afvoer van afval- en regenwater.

Je wordt ondersteund door collega’s op gebieden als informatievoorziening, financiën en administratie en je legt verantwoording af aan de teamleider. Bekijk hier de video’s over de afdeling Stadsbeheer van gemeente Eindhoven:

Hoe maak jij dit waar als directievoerder riolering?

  • Je hebt een afgeronde MBO opleiding in de civiele techniek;
  • Je hebt een aantal jaren ervaring met beheer en/of bij een aannemer;
  • Je hebt aantoonbare recente affiniteit met de RAW-besteksystematiek;
  • Je kunt werken met het Officepakket en hebt affiniteit met digitale beheerpakketten zoals Geovisia en kikker;
  • Je weet van aanpakken, bent praktisch en flexibel ingesteld en kan goed omgaan met onvoorziene omstandigheden;
  • Je bent in bezit van rijbewijs B;
  • Je bent hulpvaardig en taakgericht naar collega’s, inwoners en externe partijen.

Hoe maken wij jou blij?

Je krijgt de mogelijkheid om verschil te maken voor de gemeente Eindhoven en haar inwoners en een bijdrage te leveren aan een veilige en leefbare stad. Je werkt samen met een grote diversiteit aan vakspecialisten die voor elkaar klaarstaan binnen een afdeling met een fijne werksfeer.

  • een jaarcontract – als we van beide kanten tevreden zijn wordt dit omgezet naar een vast contract;
  • max. € 4537,- bruto per maand (o.b.v. 36 uur per week);
  • 26 vakantiedagen per jaar (als je fulltime werkt). Hiernaast kun je ADV dagen opbouwen en zo in totaal ongeveer 10 weken verlof opnemen per jaar. Werk je in deeltijd, dan is dat natuurlijk naar rato;
  • een vrij besteedbaar bedrag van 17,05% van je bruto salaris. Dit bestaat onder andere uit de vakantie- en eindejaarsuitkering;
  • een vergoeding als je met het OV reist. Of een vergoeding als je ’groen’ reist. Dus als je wandelt, fietst of per e-bike komt;
  • ruimte om jezelf te ontwikkelen door cursussen en trainingen;
  • een werkplek in het centrum van Eindhoven. Ook kun je thuiswerken.

Kom jij het maken voor Eindhoven?

Wij maken samen Eindhoven. Een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit, kunde en van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én van de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis.

Diversiteit en inclusie vinden we heel belangrijk. Bij ons is ruimte voor iedereen. We zijn blij met de verschillen tussen onze medewerkers. Die hebben we het liefst net zo groot als die in onze stad en regio. Want juist doordat we verschillend zijn, maken we samen onze grote plannen waar. Wil je weten hoe het is om bij ons te werken? Lees dan de verhalen van onze medewerkers op www.werkenvooreindhoven.nl.

Solliciteren?

Reageren kan tot en met 18 juni via onze sollicitatiepagina.

We lezen in jouw motivatiebrief graag wat jij voor Eindhoven kunt betekenen met jouw talenten.

Heb je nog vragen? Johan van Lijssel – Sr. beheerder staat je graag te woord bij inhoudelijke vragen via 06-1089 7617. Toon van den Elsen – teamleider Stadsbeheer, staat je graag te woord bij vragen over het sollicitatieproces via 06-1899 8411.

    Stuur ons een bericht