Platform over civiele techniek & infrastructuur
Aannemings- en funderingsbedrijf met specialistisch machinepark en slimme werkwijze
In opdracht van Mobilis heeft Kandt bij project RiF010 de schoordamwanden aangebracht voor de bouwkuip en de paalfundering die de onderwaterbetonvloer op zijn plaats houdt.

Aannemings- en funderingsbedrijf met specialistisch machinepark en slimme werkwijze

‘Voor elke funderingsuitdaging een passende oplossing’

Het begon allemaal in 1978: in een oude garagebox bij het woonhuis van Arie en Ria Kandt werd volop gesleuteld en gelast aan machines. Inmiddels is Kandt BV een middelgrote speler in de gww, infra en rail en wordt het gerund door zoon Marco. “Als aannemings- en funderingsspecialist is het verbouwen en aanpassen van machines nog steeds één van onze unieke expertises”, zegt Marco. “Hierdoor bieden we voor elk project een passende oplossing.”

Elk project is uniek

“Elk project is uniek qua situatie, complexiteit en uitdagingen, dus dan is het fijn als je kunt bouwen op de jarenlange expertise en kunde van onze mensen”, zegt Marco. “Op basis daarvan denk je als onderaannemer mee met de (on)mogelijkheden van elk specifiek project.” Hij benadrukt dat een goede voorbereiding en constructieve samenwerking met overige partijen op het project daarbij essentieel is. “Door vroegtijdig uitvoeringstechnisch te ondersteunen, het soms net iets anders te doen en door het juiste materieel in te zetten, maak je een project haalbaar en maakbaar.” 

Zuidas Amsterdam: hier verzorgt Kandt al het funderingswerk voor de verbreding en verhoging van twee onderdoorgangen bij het spoor: de Minervapassage en de Brittenpassage.

Wij staan nooit stil

Het is duidelijk dat de ontwikkeling van machines niet stil heeft gestaan in de afgelopen vijfenveertig jaar. “Dus Kandt staat ook nooit stil”, zegt Marco. “Wij hebben alle moderne technieken én vakkundige mensen in huis om de meest uiteenlopende funderingswerken te realiseren. Daarnaast bouwen we zelf machines die specifiek benodigd zijn om complexe projecten goed uit te kunnen voeren. Zo zetten we al jaren in op trillingsvrij funderen, ook op lastig bereikbare locaties.”

Laswerk in eigen beheer

Kandt is recentelijk NEN-EN 1090-2 gecertificeerd en kan daardoor alle gewenste laswerkzaamheden tot en met executieklasse 4 nu ook in eigen beheer uitvoeren. “In dat kader zijn we ook bezig met de ontwikkeling van een nieuwe lashal op eigen terrein, zodat we dit nog verder kunnen uitrollen. Verder worden er extra zonnepanelen en warmtepompen op het terrein geplaatst, om volledig zelfvoorzienend te zijn qua energie.”

Al in 1978 was Kandt aan het sleutelen en lassen aan machines. Nog altijd is dat één van de unieke expertises van Kandt Aannemings- en Funderingsbedrijf.

Duurzame investeringen

“Alle investeringen die we doen, proberen we zo verantwoord en duurzaam als mogelijk te doen. Zowel bedrijfsmatig als op het gebied van materieel. Wij voelen die verantwoordelijkheid zeker en hebben duurzaamheid hoog in het vaandel staan.” Zo heeft Kandt onlangs een 80-tons volledig elektrische rupstelekraan gekocht die vanaf begin 2024 ingezet gaat worden.

Specialistische werkzaamheden

Dat Kandt is in te schakelen voor allerhande kerende en dragende constructies, zoals het plaatsen van damwanden, het creëren van (tijdelijke) bouwkuipen en het realiseren van paalfundaties voor tunnels, bruggen, viaducten, kademuren en ook hoogspanningsmasten blijkt wel uit de projecten die het bedrijf al heeft gedaan. “Naast de standaard projectwerkzaamheden zijn wij ook in te zetten bij specialistische vraagstukken”, zegt Marco. “Bijvoorbeeld bij binnenstedelijke projecten met weinig ruimte, plekken waar trillingsvrij of vanaf het water gewerkt moet worden, of wanneer er geboord moet worden onder lastige omstandigheden.” En dan heeft Marco het nog niet over de projecten op en rondom het spoor. Ook daarvoor beschikt Kandt over diverse (spoorgebonden) machines, die in eigen beheer zijn ontwikkeld en zijn goedgekeurd voor spoor- en/of funderingswerk.

Kandt heeft onlangs een 80-tons volledig elektrische rupstelekraan gekocht die vanaf begin 2024 ingezet gaat worden.

Uitdagende projecten

Marco noemt enkele leuke uitdagende projecten waar Kandt bij betrokken is. “Bij de Zuidas in Amsterdam verzorgen we al het funderingswerk voor de verbreding en verhoging van twee onderdoorgangen bij het spoor: de Minervapassage en de Brittenpassage. Het is één van de grotere infrawerken op dit moment in Nederland. Ook verzorgen we diverse paalfunderingen en damwandconstructies bij meerdere kunstwerken, waaronder de Schipholbrug, die onderdeel zijn van de verbreding van de A9 Badhoevedorp-Holendrecht.” Tot slot noemt Marco een leuk, bijzonder project waar Kandt aan mee werkt: RiF010. “In het centrum van Rotterdam, bij de markthal, wordt een soort golfslagbad gemaakt waarop gesurft kan gaan worden. In opdracht van Mobilis hebben we daar schoordamwanden aangebracht voor de bouwkuip en de paalfundering die de onderwaterbetonvloer op zijn plaats houdt.”

Betrouwbaar en specialistisch

Of het nou gaat om standaard of complex funderingswerk, op de meest uiteenlopende locaties en onder diverse omstandigheden, Kandt is dé betrouwbare en specialistische partner die geen uitdaging uit de weg gaat.   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.