De Klerk Werkendam

Sasdijk 10
4251 AA  Werkendam

Postbus 21
4250 DA Werkendam

T: +31 (0) 183 508666
E: info@deklerkbv.nl
W: www.deklerkbv.nl

Facebook LinkedIn


De Klerk Werkendam is actief in de Waterbouw & Staalconstructie. Er wordt hard gewerkt aan de toekomst. Aan innovatief inspelen op veranderende vragen uit de markt. Transparantie en duurzaamheid zijn daarbij belangrijke sleutelwoorden. De Klerk legt zichzelf daarbij hoge kwaliteitseisen op. De kracht van De Klerk ligt in de drive om continu te zoeken naar structurele verbeteringen en grotere efficiëntie in projecten. Dit alles wordt gerealiseerd met vakbekwaam, gemotiveerd en flexibel personeel.

Bouwen aan multidisciplinaire projecten is wat De Klerk Waterbouw doet. Voorbeelden hiervan zijn kademuren, remmingen, jetties, bruggen en sluizen, hijs- en bergingswerkzaamheden. Het bedrijf beschikt over een grote hoeveelheid drijvend materieel voor het werken vanaf het water.

In onze modern geoutilleerde werkplaatsen worden door De Klerk Staalconstructie de meest uiteenlopende constructies gerealiseerd. Van brug tot sluis, van steiger tot remmingwerk en van zinker tot ducdalf. Ook Offshore en ‘special construct’​ neemt een aparte plaats in binnen De Klerk. Diverse opvallende en toonaangevende projecten zijn reeds gerealiseerd.

Nieuws gerelateerd aan De Klerk Werkendam

Oeververvanging

Oeververvanging Gouwe: maatwerk in de achtertuin

De provincie Zuid-Holland stond voor een complexe opgave: over een lengte van 5 kilometer moest de oeverbescherming van de Gouwe vervangen worden. Het gaat hierbij niet alleen om een drukke vaarroute, maar het werk moet gebeuren in de achtertuin van 140 woonhuizen en andere privépercelen.

Lees meer »
Gouwe

Nieuwe oeverconstructie langs de Gouwe

Langs de Gouwe tussen Alphen aan den Rijn en Waddinxveen wordt over een traject van ruim 5 kilometer de bestaande oeverbescherming vervangen voor een nieuwe stalen damwandconstructie.

Lees meer »
De Klerk waterbouw

Vingerpier Vopak Terminal Europoort succesvol vervangen

De vingerpier bij de Vopak Terminal Europoort was aan vervanging toe: er werd een nieuwe leidingstraat ontworpen en geplaatst. De werkzaamheden bestonden onder meer uit het ontwerpen, fabriceren en aanbrengen van 26 buispalen met elk een diameter 1,22 meter, een lengte van 45 meter en 20 ton zwaar.

Lees meer »
De klerk waalhaven Prins Johan Frisohaven

Bouwen op slechte ondergrond

Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de bouw van de nieuwe kade in de Prins Johan Frisohaven. Bouwen in het gebied van de Waalhaven en Eemhaven is volgens Edwin Sebregts van hoofdaannemer De Klerk Waterbouw altijd een spannende aangelegenheid. Kenmerkend voor het gebied is de slechte bodemgesteldheid met veel zettingen. “Uiteraard hebben we daar een passend antwoord op gevonden.”

Lees meer »
Dintelmond Johan Frisohaven

Optimalisatie in planning en budget door samenwerking en vindingrijkheid

Nadat de aanleg van de nieuwe kade aan de Johan Frisohaven was gegund aan De Klerk BV, werd Projects Europe, de funderingsspecialist van ArcelorMittal, door ingenieursbureau Witteveen+Bos benaderd om de mogelijkheden voor optimalisatie in planning en budget te bekijken. “We geven vaak technische ondersteuning om tot de meest efficiënte en economische oplossing voor alle betrokken partijen te komen," zegt Patrick Mulders van Projects Europe.

Lees meer »

Special Waterwerken | Ruimte voor de toekomst

De verruiming van het Julianakanaal is één van de projecten die Rijkswaterstaat laat uitvoeren in het kader van de Maaswerken. Hiermee wordt de Maasroute geschikt gemaakt voor grotere binnenvaartschepen van de Klasse V. Vanaf 2017 zijn via de Maas belangrijke industriegebieden in Duitsland, Frankrijk, België en Nederland bereikbaar.

Lees meer »